Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heb ik last van mijn maag?

Ik heb vandaag een beetje last van mn maag. Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik moet overgeven. Gisteren heb ik wal alcohol gedronken wat ik normaal nooit doe, komt het daardoor? Ook ben ik vandaag begonnen met Concerta 36 mg. Voorheen; 27 mg. Waar komt het nu door?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kunnen wij echt niet weten.

Het kan van de alcohol komen,
of van iets wat je gegeten hebt,
of een combinatie daarvan,
of van de stress,
of van medicijnen.

Maagklachten ontstaan vaak door te veel maagzuur; dat irriteert de maag. Vooral snel, veel of vet eten zorgt ervoor dat je maag extra maagzuur maakt.
Scherpe kruiden, citrusvruchten, veel koffie of alcohol zorgen ook voor meer maagzuur en bovendien voor irritatie van het maagslijmvlies.
Sommige medicijnen, met name pijnstillers, kunnen het maagslijmvlies beschadigen.
Ook door roken kan er een ontsteking of beschadiging van het maagslijmvlies ontstaan.

Spanningen kunnen een rol spelen bij maagklachten. Soms liggen problemen ‘zwaar op de maag’ of zijn ‘moeilijk te verteren’
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is brandend maagzuuur!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Last van je maag hebben kan komen omdat je teveel maagzuur produceerd daar zijn maagzuurremmers voor die je
op recept maar tegenwoordig ook zonder recept kunt verkrijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding