Volgen de CBS cijfers over 2010, bijna 32 van de 100
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 2010 zijn in Nederland ruim 42 duizend mensen overleden door kanker. En er waren totaal een 136000
sterfgevallen.
dus =/- 30%

De ziekte is daarmee verantwoordelijk voor bijna een derde van de totale sterfte. Door bevolkingsgroei en vergrijzing neemt het aantal sterfgevallen door kanker al decennia geleidelijk toe.

Longkanker veroorzaakt bij zowel vrouwen als mannen de meeste sterfgevallen: ruim 10 duizend in 2010. Bij vrouwen komt borstkanker op de tweede plaats met 3,2 duizend sterfgevallen. Bij mannen is dat darmkanker, met ruim 2,8 duizend overledenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt te erg aan welk soort kanker. Door teelbalkanker sterft bijna niemand die het krijgt. Dus zo bijzonder is Lance Armstrong niet. Wel heeft ie natuurlijke behandelingen moeten gaan. Bij slokdarmkanker is na 5 jaar nog maar 5% in leven.