Hoe bouw je het gebruik van het medicijn Mirtazapine (Remaron) af? Kent iemand dat en heeft er iemand ervaringen mee?

De huisarts zegt namelijk dat het gewoon stoppen geen kwaad kan maar ik heb altijd begrepen dat een dergelijk medicijn onder begeleiding en langzaam aan af gebouwd moet worden...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

ik heb er zelf geen ervaring mee
wel las ik dit:
Indien men wenst te stoppen met het gebruik van remeron wordt geadviseerd om het gebruik langzaam af te bouwen om de ontrekkingsverschijnselen die op kunnen treden te verminderen. Deze ontrekkingsverschijnselen uitten zich ondermeer in duizeligheid, misselijkheid, slaap en gevoelsstoornissen, transpiratie, angst en opwinding. Afbouwschema die gehanteerd worden gaan uit van een afbouwperiode van 4-6 weken waarin per week met gemiddeld 25% de dosering wordt verlaagd. Er bestaat sinds kort ook remeron in drankvorm met een concentratie van 15mg/ml, waardoor deze afbouw beter gedoseerd kan worden. Een voorbeeldschema zou kunnen zijn bij gebruik van de drank; 1e week 1x daags 2 ml=30 mg, 2e week 1 x daags 1,5 ml=22,5 mg, 3e week 1 ml=15 mg, 4e week 1x daags 0,5 ml=7,5 mg, 5e week niets meer. (HK)

Toegevoegd na 1 minuut:
goeie vraag trouwens.
mijn specialist zei dat ik hup thyrax -iets anders maar toch- meteen in de hoogste dosis kon nemen terwijl mijn huisarts juist voor geleidelijke opbouw was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn antwoord leek wel op de jouwe, dus heb ik hem weer verwijderd Nog een extra link van dezelfde site als jouw bron als aanvulling http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=medicijngids&medgids=question&id=10301 . een +