als ik uit de douche kom zijn mijn voeten en knieën altijd rood, hoe komt dat?(ik douche maar op 40 graden)

als ik een tijdje onder de douche sta worden me voeten en knieën rood en jeukt het.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Maar op 40 graden? Dat is hartstikke warm, die van mij staat altijd om 32-35 of zo.

Antwoorden (4)

Dat komt waarschijnlijk door uitdroging. Uitdroging kan komen door niet-geschikte zeep of niet goed afspoelen. Het water zelf kan ook een reden van uitdroging zijn, daar het een lagere pH-waarde heeft dan je huid.
Achteraf lekker insmeren met vochtinbrengende creme en je hebt nergens meer last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook wezen dat je te heet douche 37 graden is warm zat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb ik ook altijd last van! Denk dat je dan inderdaad te heet doucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan er ook mee te maken hebben dat je te lang doucht. Douche eens korter, dat zou heel goed kunnen helpen.