tattoo allergie?

Ik heb een aantal jaren geleden een zwarte henna tattoo laten zetten, met als gevolg een ppd allergie.
Zit er ook PPD in een blijvende tattoo?

ECHT BEDANKT ALS U HET ANTWOORD WEET TE GEVEN!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Nee, alleen in henna zit PPD, in echte tattoos niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als men van zwarte henna spreekt, is dit gewone henna waar een chemisch middel aan toegevoegd is. Dit chemische middel heet paraphenylenediamine, afgekort PPD. Het bestaat ook onder enkele andere synoniemen, maar gewoonlijk wordt op de verpakking PPD vermeld. Als op de verpakking van een pakje henna geen ingrediënten vermeld staan, of er staat op dat het zwarte henna is, koop dit dan niet! Er moet op de verpakking steeds vermeld staan dat de inhoud 100% henna is.
PPD komt ook voor in de meeste commerciële haarkleuringen, maar dan in zo'n laag gehalte dat het geen kwaad kan, behalve als je allergisch bent voor PPD. Hoe donkerder de kleur, hoe meer PPD er in zit. Volgens Europese normen is het toegelaten percentage aan PPD in haarkleuring beperkt tot maximum 6%. Commerciële haarkleuringen zijn niet geschikt voor gebruik op de huid.

Zie link voor uitvoerige uitleg.