heb een bacterie in de maag Is dat goed te bestrijden?

heb een bacterie in de maag Is dat goed te bestrijden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

je zal de heliobacter pylori bedoelen?
ja, die is met gerichte antibiotica goed te bestrijden.

Toegevoegd na 36 minuten:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/23370-wanneer-naar-de-huisarts-met-maagpijn.html
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet je dat zo zeker?
Rieneke1
12 jaar geleden
omdat ik in 2005 in een half jaar tijd 15 kg kwijtraakte, en erge last van mijn maag had.
ik stond toen onder verdenking van die bacterie, en heb me er wat in verdiept.
verder is een tante van me hier met succes voor behandeld.
ik weer niet zeker dat het deze bacterie betreft, vandaar het vraagteken.
en uitzonderingen zal je altijd hebben.
heb jij er slechte ervaringen mee mufmuf?
Rieneke1
12 jaar geleden
ik heb er even een linkje bij gezocht.
had de naam trouwens niet helemaal correct opgeschreven.
het is heliCobacter pylori.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, geen slechte ervaringen, zeker niet. Überhaupt geen ervaringen, overigens. Ik vond het alleen opmerkelijk dat je juist die ene bacterie eruit pikte, terwijl er duizenden soorten bacteriën zijn. En dat ook nog eens zonder enige verdere informatie van de vraagsteller. :) Vandaar mijn verbazing dat je juist deze eruit pikte.
Rieneke1
12 jaar geleden
oh op die fiets.
bij maagproblemen met bacteriele oorzaak kan je er gif op innemen dat je met deze assholes te maken hebt :)