Hoe kan ik door fitness een strakker lichaam krijgen zonder af te vallen?

Ik doe al een aantal maanden aan fitness. Ik merk dat mijn conditie en spierkracht al wel vooruit gaan. Ik heb alleen één probleem gebied. Mijn buik staat uit en door het laagje buikvet dat ik heb, lijk ik soms wel zwanger. Ik wil graag weer een strakke buik hebben, maar ik mag absoluut niet afvallen aangezien ik 7 kilo onder gewicht ben. (Ik weeg 55 terwijl ik minstens 62 kilogram moet wegen)

Weten iemand hoe ik dit met fitness kan bereiken, zonder dat ik afval?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
12 jaar geleden
Als je ondergewicht hebt, dan zijn het gewoon je organen die je ziet als buikje. Omdat je zo dun bent, hebben ze niet zoveel ruimte en kunnen ze alleen naar je buik naar voren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ligt ook een deel van het probleem, maar een aantal jaar geleden had ik een gevaarlijk ondergewicht en daar geen last van. Wel waren mijn buikspieren toen sterker.
Het is trouwens niet zo dat ik ontzettend dun ben, ik moet namelijk wel maat 38 (een normale maat dus) dragen, want de rest is veel te krap.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ok, dan zou je dus specifiek je buik en rug spieren moeten trainen, zogeheten 'core' oefeningen opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, ik lees alleen vaak dat alleen oefeningen niet helpt, want dan zou het buikvet niet minder worden en je buik niet strakker, maar dat je moet dieeten en cardio en nog meer waarbij je afvalt. Is dit dan onzin of geldt dat alleen bij mensen die wel te zwaar zijn?

Het beste antwoord

Ja, je kunt buikspieren trainen met gewichten. Zonder train je ze ook genoeg natuurlijk maar met gewichten worden je spieren groter en verlies je misschien wel gewicht aan vet maar dat compenseert met het gewicht van de dikkere spieren. Zal allemaal niet heel veel zijn hoor.

Ik weet ook niet precies wat je bedoelt met dat je buik uitstaat maar ik vermoed dat je misschien een holle rug hebt. Dat heb ik ook namelijk, mede door een verkeerde houding en dan lijkt het idd alsof je buik meer naar voren staat. Als laatst zou ik gaan kijken naar vormen van eten die aanzetten op een goede manier, dus wel gezond zeg maar. Je hebt daar bovenop ook nog iets wat weightgainer heet. Is een soort poeder net zoals eiwitpoeder wat je vermengt met volle melk en dat kun je op veel plekken halen zoals De Tuinen. Daar haal ik mijn dingen altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je zult puur oefeningen moeten doen met en zonder gewichten, rustig... dus niet op de crosswalker of dergelijke dan verbrand je vet en gewicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beste om een strakke buik te krijgen, zijn sit-ups.
niet heel erg intensief, en je traint voornamelijk je buikspieren, waardoor je sneller een strak buikje hebt, zonder echt veel af te vallen :) Je ziet binnen een paar weken resultaat.
als je moeite hebt met sit-ups, bouw het dan op.
eerst 15 per dag, dan 20 dan 30 enz. :)

succes !