Hoe pak je je leven weer op nadat je in het gevang heb gezeten?

stel je hebt in de gevangenis gezeten, hoe pak je daarna je leven weer op. en speciaal als je onterecht hebt gezeten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt het wellicht Herman Dubois en Wilco Viets horen zeggen. De ten onrechte veroordeelden van de Puttense moord.
Het is een zware mentale kwestie, omdat je gestigmatiseerd bent en lange tijd kennelijk blijft...
Het beste is om geheel ergens anders een als het ware nieuw leven te beginnen. althans te pogen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je geen baan (meer) hebt: ga naar de gemeente en vraag vergoeding voor aanvullende opleidingen/cursussen/trainingen die je nodig hebt voor je gewenste baan.
Als je onterecht gezeten hebt: tja, daar valt niet zoveel meer aan te doen - je kunt er voor kiezen je leven er aan te wijden om je onschuld te bewijzen. Maar houd je dan nog wel (genoeg) leven over? Dat zal per persoon verschillend zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je terecht hebt gezeten: terug bij af. Probeer het leven weer op te pikken. Baan zoeken, vrijwilligerswerk. In ieder geval wat doen. Zorg voor goede vrienden en begeleiding.
Als je onterecht hebt gezeten: volgens mij ben je verslagen en heb je geen vertrouwen meer. Het lijkt mij veel moeilijker om weer verder te gaan dan in het bovenstaande geval. Ik denk dat je diep gekwetst bent en je eergevoel geknakt is. Veel hulp en heel veel goede vrienden zijn nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is heel moeilijk... Omdat je gebroken bent en weer moet gaan staan... Weer eigenwaarde moet krijgen en dan een baan... Niemand neemt je aan...

Mijn beste vriend heeft een jaar in voorarrest gezeten, zomaar, onschuldig vastgezet...

Ik kan je niet een antwoord geven, want het is een lange weg en schier onmogelijk... Succes want je bent gebroken en dat moet helen... En dat duurt lang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je leven oppakken is erg lastig, je kunt eigenlijk beter nog elders opnieuw beginnen!