Na hoeveel decibels ga je dood?

Rusland heeft straaljagers die 660 Decibels produceren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor elke 6 dB is een verdubbeling van vermogen nodig: het mag duidelijk zijn dat er geen apparaat op de wereld 660 dB aan geluid kan produceren.
Bovendien staat de maximale amplitude van de luchtdrukwisselingen ook geen geluidsdruk van dergelijke grootte-orde toe.
Onzinverhaal dus.
Ritsuka
12 jaar geleden
Je kunt van veel decibel doof worden, maar je gaat volgens mij niet dood

Antwoorden (2)

Trommelvlies gaat kapot bij 160 tot 185 db (hangt van de type geluid af) dan kan je een bij 200 db longembolie krijgen daarna is het een kwestie van frequentie die de vibraties veroorzaakt bij zeer laag frequenties kan je de organen binnen het lichaam vernietigen.
fremar
12 jaar geleden
In de Eerste Wereldoorlog werden gesneuvelde soldaten aangetroffen nabij de plek van een explosie, maar zonder uiterlijke verwondingen. De artsen toen wisten er nog niet goed raad mee, maar ze noteerden wel forse inwendige schade, vooral bij 'holle' plekken zoals de oren, de longen en de darmen. Later kwam een verklaring: door de enorme druk van de explosie scheurden de longen en kwamen er luchtbelletjes in de bloedvaten. Aangekomen bij hart en hersenen leidde dit tot een plotse dood.

Het menselijk oor hoort geluidstrillingen tussen 20 en
20000 hertz. Langdurige blootstelling aan 'hard' geluid van een lage frequentie kan bijzonder onaangenaam zijn. Mensen worden misselijk, voelen zich draaierig, gaan zweten, kuchen en kokhalzen.
Onderzoekers denken dat de inwendige mens het meest wordt verstoord bij trillingen van zeven hertz. Als de geluidssterkte bij die frequentie maar groot genoeg is, zou het de dood tot gevolg kunnen hebben. Een angstaanjagende dood, omdat we hem niet kunnen hóren. We kunnen alleen maar vóelen dat ons lichaam er van binnen beetje bij beetje de brui aan geeft.

De hoeveelheid decibels is niet goed aan te geven, omdat er vanaf 140 dB gehoorschade optreedt. Het aantal hertz heeft meer invloed op de gevolgen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessant antwoord.
+