Altijd lachen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd rug recht, schouders niet laten hangen en plezier uitstralen (in wat je doet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Respect hebben,
voor jezelf en voor de omgeving.

Leef je soms eens in in een ander persoon, verplaats jezelf in een situatie van een individu (geestelijk).

Zo word je wijzer.

Zo leer je meer.

Zo ben je positief, en straal je dat uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door complimenten te geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er vrolijk uit zien niet chagerijnig kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Positief focussen in je hoofd! Denk aan het positieve, zoek de goede kanten en denk vooruit, dat straal je uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankbaarheid is het sleutelwoord

Zoals gezegd zijn de positieve effecten van dankbaarheid vaak aangetoond in verschillende onderzoeken. Er zijn veel voordelen die je leven opfleuren als je af en toe dankbaar bent.

Gevoelens van dankbaarheid zijn simpelweg ‘niet compatible’ met negatieve emoties. Je bent of kwaad, teleurgesteld, verdrietig en negatief of dankbaar voor alles wat je kan en hebt. Hoe vaker je dankbaarheid uit, hoe minder negatieve emoties je ervaart.
Dankbaarheid helpt mensen door lastige perioden van stress of verdriet heen. Door te focussen op wat er wel goed is passen mensen zich snel aan en wordt de last of de pijn dragelijker.
Dankbare mensen zijn eerder geneigd om anderen te helpen. Hierdoor creeër je een meer liefdevolle omgeving.
Dankbaarheid zorgt ervoor dat je veel dieper en optimaler geniet van de dingen die je meemaakt in je leven.
Het vergroot je eigenwaarde en zelfvertrouwen. Wanneer je dankbaar bent voor de dingen die anderen voor jou over hebben, en de dingen die je bereikt voel je je meer de moeite waard.
Door dankbaarheid te uiten voor sociale contacten worden sociale banden sterker. Belangrijke mensen lijken minder vanzelfsprekend en je beseft hoe belangrijk ze voor je zijn.
Dankbare mensen zijn minder materialistisch. Doordat ze dankbaar zijn met wat ze hebben hoeven ze niet persé nieuwe spullen te kopen.
Wanneer je dankbaar bent stop je meestal met vergelijken. Door jezelf te vergelijken met anderen word je minder gelukkig. Als je dankbaar bent voor wat jij hebt kun je jezelf niet vergelijken!

Dus vraag je zelf af, waar ben ik allemaal dankbaar voor
schrijf het op je zult dan waarschijnlijk merken dat we heel veel dingen als vanzelfsprekend beschouwen en als normaal zijn gaan beschouwen

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben meteen doordrongen van Dankbaarheid en Geluk!
Dankjewel!!!
Kristal
12 jaar geleden
Tjongetjonge wat ben ik het met je eens ;-))
Vroeger vond ik dankbaarheid eerlijk gezegd een oudbollig woord maar ik heb de helende, positieve, werking ervan ervaren toen ik dankbaarheid toeliet.
(en ja,dankbaarheid is iets anders als alles maar voor lief nemen)
+1 !!
Door positief te zijn. Dioor te bedenken dat in alle negatieve dingen ook wat positiefs zit. Lach zoveel mogelijk. Lachen activeert een stofje in je hersenen dat vrolijk gevoel doet volgen wanneer je lacht. Dus lach zoveel mogelijk, ook al voelt het in eerste instantie nep.

Doe. Doe je dagelijkse dingen en mag van jezelf dingen doen die je ooit gestopt ben omdat je vond dat je geen tijd meer had. Pak die gitaar of ander instrument, en ga spelen of zingen... Pak een stuk hout en ga dat bewerken. Maar hak met net zoveel liefde hout of maak je huisje lekker schoon, kijk een film met je kinderen op bed,

Laat de pc, tv en telefoon voor wat het is
Van dit soort dingen word je erg positief. ook door mediteren kom je dichterbij jezelf en ga je dingen over jezelf beter begrijpen waardoor je ook steeds meer in een positieve spiraal en meer tot leven komt...

Liefs...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Mooie adviezen +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
senkjoe, had nog wel meer te vertellen maar wordt zo lang en GV staat er al zo vol mee
Kristal
12 jaar geleden
Joor welkom, maar Gariban is hier nog niet zo lang dus je zou uit kunnen weiden :-)