Wat is pijn die het ergste is in rust na inspanning?

Zijn dat gewrichten, spieren, ...?
Pijn is vooral in de ledematen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Met inspanning bedoel ik niet per definitie sport, maar elke vorm van "niet - rusten". Dus ook traplopen, boodschappen doen, iets oppakken van de grond, sporten, alles.

Toegevoegd na 13 uur:
Ik denk dat ik mijn vraag verkeerd heb geformuleerd, maar ook dat mensen te snel op antwoorden klikken.
Die lezen, wat is de ergste pijn.

Maar mijn vraag is: Wat is pijn(de soort dus!), die het ergste is, in rust na inspanning?
Dus iemand heeft pijn en deze pijn is op zijn hoogtepunt als deze persoon rust na inspanning (bijvoorbeeld opruimen of i.d. niet per definitie sporten).
Wat voor soort pijn wordt gedefinieerd door het ergste te zijn, als men rust na inspanning?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik denk de aanhechtingen voor iemand die niet goed getraind is en de spieren bij iemand die wel goed getraind is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ergste pijn vind ik persoonlijk kiespijn. Die gaat door merg en been.

Toegevoegd na 1 minuut:
kiespijn is een zenuwpijn. En dat zijn volgens mij de ergste. Ik bof dat ik tot op heden gevrijwaard ben van welke hinderlijke pijn dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere pijn aan welke je lijdt is de ergste. Wat betreft spierpijn, is dat de minst erge, omdat je als sportvrouw/-man weet, dat ALS je spierpijn hebt, je GOED getraind hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HO, dat is niet helemaal waar, ja, je kunt spierpijn hebben na een training maar dit hoeft niet altijd per definitie goed te zijn. Je kunt ook te overdreven getrained hebben en je spieren en te grote opdoffer hebben gegeven. OK, als je volledig ongetraind bent dan hoort spierpijn erbij maar als je goed getraind bent dan hoef je niet spierpijn te hebben om een goede training gehad te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei, ik dacht dat ik gewoon nooit hard genoeg getraind had;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag verkeerd gelezen :)