Kan ik als jongen van 12 zomaar een hartstilstand krijgen?

Ik heb dus al een tijdje last van m'n hart

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
Ga dan naar een huisarts..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heb ik ook heel soms
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou ja ..pijn dan
MissBiggie
12 jaar geleden
Zijn die hartklachten daadwerkelijk door een arts geconstateerd? Zo ja, dan zal hij/zij je ook wel het antwoord op je vraag kunnen geven ... Zo nee, dan zal het zo'n vaart niet lopen. Ik heb ook wel eens pijn op de borst hoor.

Het beste antwoord

Tuurlijk kan dat, op iedere leeftijd kan dat maar op jou leeftijd lijk me dat erg onwaarschijnlijk. Of je moet een hartritme stoornis hebben bijvoorbeeld. Mag ik vragen of je iets aan je hart hebt wat door de dokter is bevestigd, of dat je gewoon steken voelt bij je hart? Dit is namelijk heel normaal en daar kan je best angstig van worden, maar veel mensen hebben dat, zeker in de categorie 12 tot 18 jaar. Daar hoef je je niet druk over te maken maar ik ben geen arts natuurlijk. Dus bij twijfel altijd naar de dokter, daar is ie voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Maak zo snel mogelijk ( het liefst morgenochtend meteen op spreekuur) bij je huisarts en vertel je probleem.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, als antwoord, iedereen (ongeacht welke leeftijd) kan een hartstilstand krijgen door te intensieve inspanning in zeer korte tijd, of door hartklachten in het algemeen, hier is geen leeftijd aan gebonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets kan pas ontdekt worden als er een afspraak is bij de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan dan vies tegenvallen, mensen (en ook kinderen) kunnen zich wel eens een keer veel te intensief bewegen in zeer korte tijd, hierdoor kan je een sporthart (zo wordt het wel eens genoemd) oplopen, dat kan iedereen.....iemand van 12 of dat je nu 25 bent bij wijze van. Ga er nooit vanuit bij gezondheidsklachten dat het overdreven is, zat mensen die zo'n vergissing hebben begaan en daar knap spijt van hebben. Natuurlijk hoop ik voor vraagsteller dat mijn antwoord overdreven is, maar met hartklachten moet je erg serieus zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bel binnenkort mijn huisarts nog maar een keer. Ik was daar met hartklachten, druk op de borst zeg maar, maar ook erg vermoeid, lam, en nu dus paar keer trekkende kaak ed. Toen ik daar was stelde hij vragen als: zitten er hartziekten in de familie, rook je, beweeg je? Ik gaf negatieve antwoorden, en toch zei hij: het zal niks met je hart zijn. (omdat ik 18 jaar ben waarschijnlijk??)
Dus ik ga terug en eis wat onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onderzoeken kun je niet zomaar eisen. Je kunt hooguit een second opinion aanvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn kind zit vanaf 13 jaar aan de hartmedicatie en staat volop onder controle bij de cardioloog, dus altijd serieus nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha oh jawel hoor Roland, ik kan dat :D haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee Ytje, een onderzoek kan pas op advies van de huisarts, als die het niet nodig vind krijg je het gewoon niet! Die verwijst jou pas door na eerst zelf een klein onderzoekje te hebben gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, misschien begrepen jullie mij verkeerd. Ik bedoelde ermee dat ik het bij mijn dokter heel snel voor elkaar heb als ik een onderzoek eis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ytje, wat heb jij wat andere patiënten niet hebben? Waarom zou jij dat snel voor elkaar hebben en zijn andere mensen afhankelijk van het oordeel van jouw huisarts? Alleen omdat jij het eist? Onderzoeken laten doen kost een heleboel geld, dat doen ze dus enkel en alleen als de huisarts daar een reden voor ziet, een huisarts wil dus eerst zelf oordelen of jij dat onderzoek nodig hebt, vind hij van niet dan mag jij dat eisen maar je krijgt het dan gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenzij die huisarts familie van jou is, je vriend of vader of vriendin....maar het lijkt mij niet dat de jou als patient aannemen enkel en alleen om jou te geven wat jij wilt en jou overal voorrang in geven. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover andere patienten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar heb ik overtuigingskracht ;) En doorzettingsvermogen. Het is me al een aantal keren gelukt ;)
Een hartstilstand is NIET leeftijdgebonden. Het kan
iedereen overkomen. Vorig jaar overleed een 44 - jarige man aan een hartstilstand ! In jouw geval is het misschien raadzaam om de huisarts te raadplegen. Je kan alleen gaan of samen met een ouder ! Een ander mogelijk oorzaak kan zijn dat je
misschien een verkeerde beweging hebt gemaakt wat
een beetje kramp kan veroorzaken in het hart.
Een advies : probeer je hart niet te belasten, en probeer ook veel rust te houden. Eet ook veel vis !
Dat is goed voor het hart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent pas 12, dus maak jezelf niet gek. :) ga even langs de huisarts. En bespreek het ook met je ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het kan wel maar het is zeer onwaarschijnlijk. Ik ben 13 en hebt het zelf ook gehad. Pijn aan het hart. Mijn moeder heeft het ook gehad. Hoort bij de leeftijd. Maar als je chronische hart pijntjes hebt. Ga dan even naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
last van het hart is een breed begrip dus neem (vanwege deze term) dat er (nog) niets door een arts is vastgesteld.

in feite kan iedereen elk moment een hartstilstand krijgen, maar zou er niet vanuit gaan dat dit je zou overkomen als er geen redenen zijn er vanuit te gaan dat dit je zou overkomen.

mocht je tot een risico factor behoren hoor je dat wel van je arts, en zijn er verschillende dingen om dit te voorkomen dan wel een oorzaak event. te kunnen verhelpen.