Als er 34 miljoen mexicaanse griepvaccins zijn in NL, dan is het toch de bedoeling dat iedereen wordt ingeënt?

Waarom doen ze dan zo moeilijk over of je bij een risicogroep behoort?

Toegevoegd na 11 minuten:
Kleine aanpassing van de vraag:
Als er 34 miljoen vaccins zijn besteld, lijkt het plan toch om iedereen in te enten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat klopt.
Maar risico groepen hebben ze al in de dossiers en zijn snel opgeroepen. Tevens vormt deze groep een groter risico om ziek te worden en zal een zware druk leggen op de hulp verleners.
De gezonde groep heeft een grotere weerstand. Maar dat wil niet zeggen dat zij geen recht hebben op inentingen.
Er zijn genoeg vaccins dus iedereen heeft recht. Ik geef alleen de volgorde aan

Lies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat er gevaren aan inenten kleven... Dus er moet al gevaar aan jou kleven dan is het risico van inenten wel te nemen, maar als je gezond bent is het inenten al een risico an sich... Ik denk dat het zo zit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zijn er dan 34 miljoen besteld?
(17 miljoen inwoners x 2 prikken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen, in het begin van dit jaar, moest het onmiddellijk beslist worden en had men geen goede kijk op de zaak... Daarom dat men van worst case uitging, maar alles blijkt mee te vallen... zodoende...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan best kloppen..
Het uitgangspunt van je vraag klopt niet. Ze zijn niet in NL, ze zijn besteld. En ze passen vast niet allemaal in 1 doos. Sterker nog, het zou me niks verbazen als de productie enkele *maanden* gaat duren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn zoveel vaccins besteld zodat iedereen ingeënt *kan* worden als dat *nodig* is.

Tot nu toe lijkt het niet nodig om iedereen in te enten, en het is onzin om dat dan wel te doen. Maar als het wel nodig wordt, dan kan het.

Het is dus niet het *plan* om iedereen in te enten, het is een *voorzorgsmaatregel* zodat het kan als het moet.

Verder zijn die 34 miljoen vaccins inderdaad nog niet allemaal in Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er 34 miljoen vaccins in NL zijn wil dat zeggen dat bijna iedereen 2 keer (verplicht) ingeënt gaat worden (NL telt 17,5 Milj inwoners). De inenting is gevaarlijker dan de mexicaanse griep en het risco wordt via de media overdreven. Jaarlijks overlijden veel mensen aan een gewone griep dan aan de H1N1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat die vaccins zijn besteld (want ze zijn nog niet eens in NL) wil dat helemaal niet zeggen dat iedereen twee keer ingeënt *gaat* worden, maar dat iedereen ingeënt *kan* worden.
Nou ik geen tamiflu hoor.Als ze over hebben gaan ze ze maar doorverkopen voor de halve prijs naar een arm land waar schweineflue heerst.