Kan het menselijk lichaam aangeven behoefte te hebben aan bepaalde vitamines of voedingsstoffen, door ineens veel trek te hebben in bepaald voedsel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Het is volgens mij niet te bewijzen
maar ik heb inderdaad zo nu en dan ontzettend zin in spruitjes blijkbaar Zink gebrek ?
en het schijnt dat aubergines nicotine bevatten toen ik eens een keer een stoppoging ondernam moest ik aubergines hebben
gek genoeg wist ik op dat moment niet dat aubergines nicotine bevatten

dus ja er zit wel wat in
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nicotine in aubergine? Wist ik niet!
capthavoc
12 jaar geleden
ik ook niet maar toen ik las dat ze het hadden begreep ik waarom ik opeens zo verzot op aubergines was
natuurlijk heb ik ergen wetenschappelijk studie naar gedaan
maar vond het verklaarbaar dat ik opeens aubergine nuts was ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien toch nog maar eens een stoppoging wagen.

Andere antwoorden (4)

Ja, dat kan. Het schijnt zelf zo te zijn de de rare eetgewoonten van vrouwen tijdens de zwangerschap daarmee te maken kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zit er dan aan voedingsstof in augurk waar sommigen dan behoefte aan hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat blijkt eigenlijk helemaal niet waar te zijn. Zo'n 80 % van de zwangere vrouwen eet evenveel augurken als voor de zwangerschap, en het percentage dat er minder eet is groter dan het percentage dat meer eet.
Maar het schijnt wel zo te zijn dat vrouwen meer behoefte krijgen aan calcium. Zo was ik echt verzot op melk tijdens mijn zwangerschappen. Van een Surinaamse collega begreep ik dat er in Suriname wel eens witte aarde werd gesnoept door zwangere vrouwen, en ik heb ook wel eens gehoord van zwangere juffen die ineens veel vaker hun krijtjes moesten aanvullen... (dal laatste kan een broodje aap verhaal zijn hoor...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder en ik waren beiden verslaafd aan pepermunt in die periode
De eerste weken van mijn tweede zwangerschap at ik niets dan tosti's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn tante lust geen vlees. Tijdens haar zwangerschap had ze er zin in. Dat was na de bevalling akkuut afgelopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@haivon, het trek hebben in dingen die eigenlijk niet eetbaar zijn komt idd wel eens voor tijdens een zwangerschap. Het heet pica en men denkt dat het te maken heeft met een tekort aan mineralen, bv ijzer.
dat kan. Ook al is het dan wetenschappelijk niet bewezen. Ik wil soms biefstuk terwijl ik het niet echt lekker vind, of ik heb het ook met abrikozen. Ik geef er maar gewoon aan toe. Voor ik ongesteld wordt heb ik zin in koekjes, maar dat is denk ik een andere oorzaak. Zin in iets zoets kan ook een teken van te weinig vocht zijn, dan is het beter een glas water te drinken en 20 minuten te wachten.
Waar heb jij behoefte aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb soms ineens ontzettend veel trek in zuurkool, zo erg dat het water me in de mond loopt! En olijven!
Ik weet niet of het bewezen is, maar weet wel dat het kan. Mijn vader at echt nooit fruit, dat vond hij niet lekker, totdat hij opeens sinaasappels begon te eten (best veel ook!), later kwam hij bij zijn arts in het ziekenhuis, o.a. voor zijn hart, en die zei dat het goed was om fruit te eten en dan vooral sinaasappels... Zijn lichaam had dat blijkbaar al aangegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, normaal gesproken kies ik voor bitter lemon als frisdrank en hartige snacks. Als ik te weinig energie heb, dan gaat mijn voorkeur uit naar alles wat zoet is, dus vruchtensapjes, chocolade en koekjes. Erg gek, maar het is echt waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig, en als ik wagenziek ben, dan snak ik naar bitter lemon, en het helpt geweldig!