Hoe vaak komt het voor dat je niet genoeg narcose binnen hebt gekregen?

Zat straks een programma te kijken, Ergens in Amerika ofzo,

was een vrouw die werd gewoon voor de helft wakker toen de doktoren nog bezig waren?

Gebeurt dit vaker en zo ja ook hier in nederland of maken de doktoren dan gewoon fouten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je narcose bestaat uit 3 delen:
- bewustzijnsverlaging
- pijnbestrijding
- spierverslapping

Als je wakker wordt, betekent dat dus dat je bewustzijn weer terug komt, dus je bewustzijn moet dan weer verlaagd worden.

Dit gebeurt wel vaker, maar hier weet je achteraf niks meer van.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan idd gebeuren dat iemand ' wakker' wordt tijdens een operatie. Wat niet gelijk betekend dat je ook alles voelt.
hoe vaak het gebeurt is niet duidelijk, had wel en link gevonden uit
2008, waarin getallen van 1000 tot 2000 gevallen per jaar, maar gezien het besproken onderzoek uit dit artikel en de tekst uit het andere artikel ga ik er vanuit dat dit aantal niet meer klopt.