val je af van schaatsen

Ik heb overgewicht en ik ben de laaste tijd afgevalen kan dat komen door het schaatsen? Ik hoop dat iemand het antwoord weet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat Antw: al schreven . En tevens je lichaam verbruikt bij koude veel meer energie , van daar ook dat de capaciteit van bijv een kachel (vroeger) in calorieën werd uitgedrukt . Ja een graadje de verwarming lager , of een koud bad jagen de verbranding van het eigen lichaam op . Van daar bij koude van oudsher die stevige kost . Maar btr gezond sporten in plaats van een koud bad :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,met schaatsen verbrand je veel calorieën en dus val je vanzelf af.
Dat geld trouwens ook voor skaten en skeeleren:echte aanraders om (veel) af te vallen.
En zwemmen hè?Daarbij gebruik je al je spieren.
Suc6 ermee!^^

Het beste antwoord

Als je normaal gezien veel op de bank zit, en je nu ineens elke bent gaan schaatsen, dan is het logisch dat je nu wat bent afgevallen.

Als je verder hetzelfde bent blijven eten, en je beweegt meer, dan val je af.

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarschijnlijk gaat het dit weekend weer dooien, maar als je schaatsen erg leuk vind, zou je kunnen proberen om te gaan skeeleren zodra het weer beter word. Dat is ook erg leuk, en elke extra beweging is goed om af te vallen.

Als je daarnaast nog een paar ongezonde dingen die je eet vervangt door gezondere alternatieven, dan ben je helemaal goed op weg met afvallen :)
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeeel erg bedankt het helpt echt!

Andere antwoorden (5)

Ja natuurlijk je bent aan t sporten je verbrand calorieën
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, schaatsen is een sport waarbij je best wel wat kan afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je meer energie verbruikt dan dat je tot je neemt (eet/drinkt) val je af ja. Als je dus meer energie bent gaan verbruiken zonder extreem veel aan de koek en zopie te zijn gaan hangen ben je daardoor afgevallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je beweegt je lichaam en genoeg daarvan leid altijd tot afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals elders al gemeld: volg gewoon een paar voedingsregels die mij ook hebben geholpen:

- Eet als je tussendoor honger hebt. Je kunt altijd een paar noten of iets als kaas eten, alleen 's avonds niet (dan worden vetten opgenomen).
- Eet altijd bewust! Eet dus altijd aan tafel. Eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten.
- Eet 's avonds weinig, 's nachts helemaal niets.
- Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt).
- Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering).
- Zorg ervoor dat je dagelijks beweegt: ga met de trap in plaats van met de lift, doe een paar push-ups voor de tv, ...
- Vermijd de bus en de auto. Ga te voet of met de fiets.