Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe worden je enkels slanker?

Iedereen heeft mooie slanke enkels, maar bij mij lopen mijn enkels niet smal maar gewoon recht zonder vorm. Heeft iemand een idee hoe mijn enkels dunner worden/lijken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er zijn grofweg drie mogelijkheden :

- of je enkels zijn onnatuurlijk dik omdat je vocht vasthoudt in je benen. Dat komt bij jonge meisjes (van normaal gewicht) eigenlijk vrijwel niet voor, maar helemaal uit te sluiten is het niet. Kun je met je vinger putjes in je enkel drukken en blijven die even staan, ga daar dan zeker mee naar de dokter, want zeker op jonge leeftijd is het niet normaal, en ook op oudere leeftijd KAN (hoeft niet, kan) het een symptoom zijn van een onderliggende kwaal.

- of je kuiten zijn gewoon eigenlijk te dun, waardoor je enkels relatief dikker lijken. Meer met je benen doen en je kuitspieren ontwikkelen (traplopen, fietsen, wandelen, sporten) is dan de oplossing. Met gespierde kuiten, lijken je enkels vanzelf slanker.

- of je bent gewoon grof gebouwd qua skelet. Daar doe je niks aan en daar helpt ook niks tegen, al kun je de optische truc met de dikkere kuiten gebruiken. Ook het dragen van wat hogere hakken doet je enkels slanker lijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Regelmatig rondjes draaien met je voeten. Dus bv als je met je benen over elkaar zit je bovenste been rondjes laten draaien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding