Is afvallen met appelazijn gezond en welk merk is het best?

Ik ben 15 jaar en vind mezelf te dik. Ik eet al gezond en snoep bijna niet, toch willen die laatste kilo's er niet af. Is het gezond voor mij en mijn leeftijd als ik ga afvallen met appelazijn en de hoeveelheden daarvan die op internet te lezen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er is slechts één methode om af te vallen: minder eten.
Je bent 15 jaar maar je zegt niets over je lengte en je gewicht !! Misschien ben je helemaal niet te dik maar geloof je dit alleen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet doen.
Dat is geen goede en gezonde manier om af te vallen.
Dat zijn echt flauwekul praatjes op internet.

Antwoorden (3)

Als je nog in de groei bent heeft appelazijn gebruiken geen enkele zin. Wacht tot je volwassen bent, en kijk dan of je BMI-getal in orde is. Je bent nu nog te jong om objectief te kunnen beoordelen of het jezelf te dik vinden overeenkomt met de werkelijkheid. Je zegt dat je gezond eet en bescheiden snoept. Wat je dan nog kunt doen is meer bewegen. Ga niet met de bus maar ga fietsen. Ga niet met de lift maar neem de trap. Wordt lid van bijvoorbeeld een volleybal- of dansclub. Dat zijn goede hulpmiddelen om nog gezonder te worden!
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Appelazijn heeft geen zin punt. Of je nou 15, 45, 65 of wat dan ook bent.
Misschien ben je gewoon op een goed gewicht. Jijzelf ziet dat niet, maar je lichaam wel, dus dat wil gewoon niet minder.
Ga geen gekke trucjes uithalen met allerlei middeltjes, het helpt toch niet. Of denk jij echt dat als die azijn zou werken dat er nog te dikke mensen rondliepen?
Als jij gezond eet, mooi zo houden geen gekke dingen gaan doen want voor je het weet is je stofwisseling zo in de war dat je je hele leven aan het jojo-en bent
anneliez
11 jaar geleden
Je bent nog volop in de groei en de hormonen gieren door je lijf, het is volkomen normaal om niet modelslank te zijn, als je echt vindt dat je te dik bent, ga dan naar je huisarts en laat je doorsturen naar een diëtiste, appelazijn is echt geen oplossing, het enige dat ermee afvalt, is je portemonnee.

Toegevoegd na 1 uur:
Appelazijn is niet ongezond, het is op jouw leeftijd wel ongezond om zonder professionele begeleiding te gaan lijnen, zoek dus echt hulp van een professionele hulpverlener.