Hoe voorkom ik zweetplekken onder mijn oksels?

Ik ben 16 jaar en heb bijna altijd zweetplekken als ik nauwelijks iets doe. Ik had vorig jaar Perspirex gekocht en dit hielp erg goed. Ik was er een tijdje mee gestopt. En toen ik laatst het weer wou proberen werkte het niet meer. Maar is dat omdat hij oud is of omdat ik eraan gewend ben??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/voorkom-overmatig-zweet-oksels.136343 en nog veel meer vragen hierover; in de antwoorden staan ook veel goeie tips.

Antwoorden (7)

Je lichaam raakt eraan gewend. Hoe meer je spuit, hoe meer je nodig hebt. Fijn voor de fabrikanten, maar niet voor jou.
Probeer geen deo te gebruiken als je niet 'onder de mensen' komt, gebruik het alleen als het nodig is en dan nog spaarzaam. Dan heeft het effect.
Ga kort voor een afspraak douchen. Heet, lauw naspoelen (dan gaan je porien dicht) dan een klein beetje deo, en op naar je date.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat deze te oud is. Zover als ik weet moeten ze werken ook al stop je er een tijd mee. Ik gebruik de Odorex dry depper. Verkrijgbaar bij Kruidvat, trekpleister enzo. Werkt heel goed bij me en ik heb het ook in erge mate. Ik hoop dat het iets voor je is. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop bij de drogist of in de betere warenhuizen een aluinsteen en al jouw zorgen zijn van de baan.
Het is een middel uit grootmoeders tijd dat het nog steeds prima doet.
Via bijgevoegde link vind je zowel een afbeelding als extra info over dit magische natuurproduct ;-)

Liefs en Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De werking gaat na verloop van tijd achteruit.
Wat je ook zou kunnen proberen is Odorex extra dry.
Dit houdt je oksels 3 tot 7 dagen droog na eenmalig gebruik. Probeer het eerst een keertje uit en dan weet je meteen hoeveel dagen je zonder kunt voordat je het opnieuw gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik een anti-transpirant en geen deodorant tegen oksel zweet. Anti-transpiranten bevatten stoffen die ervoor zorgen dat je zweetklieren minder actief werken. Deodorant is alleen voor het voorkomen van nare zweetgeur onder je oksels. Onder andere Odorex, FA en Nivea hebben anti-transpiranten tegen okselzweten in hun assortiment. Een krachtiger middel tegen okselzweet is synio-5.
Zie bijgevoegde link voor nog meer tips.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Syneo 5, werkt echt 5 dagen lang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet hoe het met je beharing zit op je 16e, maar zweet en luchtjes hebben de neiging om te blijven hangen in haren. Je zou kunnen proberen om je okselharen te scheren zodat het minder gaat 'broeien'. De kans dat je minder last van zweetplekken krijgt wordt daar groter van.