Ik heb vaker last van slijmverlies maar geen pijn en ook helemaal geen jeuk!! Iemand een idee wat het kan zijn? Het is namelijk erg vervelend!!

Het slijm is meestal beetje wit van kleur. Ook ben ik niet zwanger!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
afscheiding, maar geen pijn, jeuk? het ruikt ook niet raar?
gefeliciteerd, je bent normaal! Gewoon zorgen dat je regelmatig je onderbroek verschonen, en 2-3x in de week tijdens het douchen je schaamstreek spoelen met alleen water, ook tussen de lippen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
witte vloed heet het
Amadea
11 jaar geleden
Hoe oud ben jij, P22, dat je dit niet weet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het hoort er bij, wel kan je het wat beïnvloeden door bijvoorbeeld geen champignons, brie en andere gisten te eten, ook veel suiker eten/drinken draagt bij aan meer afscheiding als je daar gevoelig voor bent.. En voor de rest elke dag wassen maar alleen met water.ook synthetisch ondergoed kan je beter in de winkels laten liggen, dit spul zorgt ervoor dat er geen vocht kan worden afgegeven aan de lucht zodat het gaat broeien..

Antwoorden (2)

Een andere term voor vaginale afscheiding is 'witte vloed'. Vaginale afscheiding is een natuurlijk verschijnsel. De wand van de vagina en de baarmoederhals maken vocht en slijm en zo nu en dan komt daar wat van naar buiten. Normale afscheiding is vloeibaar, doorzichtig en witachtig. Als het opdroogt, wordt het een beetje geel. Gewoonlijk ruikt het wat zuur; het kan ook zonder geur zijn.

De ene vrouw produceert weinig afscheiding, de andere wat meer. De maandelijkse cyclus heeft invloed op de afscheiding. Rond de eisprong, die meestal tussen twee menstruaties in valt, is er meer vocht.

Over vaginale afscheiding hoef je je meestal geen zorgen te maken.

Meer informatie en tips lees je in het artikel hieronder (bij bron).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is heel normaal dat je slijmverlies hebt.
Dit hoeft niet met zwangerschap te maken hebben.

de vagina is een orgaan die zichzelf reinigt , als je , je vagina vaak met zeep wast kan het zo zijn dat je vagina dit 'afstoot' omdat het deze stof niet herkent.
Je vagina gaat meer slijm aan maken om het weer in balans te brengen.

Probeer je vagina zo min mogelijk met zeep te wassen of gebruik een gel die speciaal ontwikkeld is voor de vagina ( verkrijgbaar bij de Kruidvat 'chillygel'