Kunnen vrouwen ook pedofiel zijn?

Deze vraag is puur uit onwetendheid ontstaan :) Misschien is het een slechte vraag

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Ha, die MarieAnne;

Ja hoor, niets menselijks is vrouwen immers vreemd, dus ook sterk afwijkende seksuele voorkeuren niet. Ik denk alleen dat er minder ruchtbaarheid aan wordt gegeven; zo geëmancipeerd zijn we met zijn allen kennelijk nog niet; "Dat soort dingen doen vrouwen toch niet?". En door dezelfde bekrompen moraal zullen jongens die slachtoffer zijn geworden van een pedoseksuele vrouw dat niet snel laten weten; ze moeten immers niet zeuren, maar juist flink opscheppen over hun 'verovering'....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee is geen slechte vraag. Ja dat kan.
Helaas heb ik een vrouwelijke pedofiel in mijn schoonfamilie zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja alleen Pedofilie wordt vaker geconstateerd bij mannen dan bij vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja alleen valt dat niet zo op het schijnt normaal te zijn als vrouwen met jonge kinderen knuffelen (bij mannen hangt er dan al eerder een plaatje op)en als niemand kijkt kunnen ze gemakkelijk (opgewonden raken van)te ver gaan,zonder dat het direkt als pedofilie aangemerkt word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, vrouwen willen in alles op mannen lijken, dus ook met dit...

Maar in feite zijn alle vrouwen met kinderen pedofiel... Maar wel goed kijken naar het woord, pedo = kind en fiel = houden van... Elke moeder houdt van haar kinderen, zonder dat het automatisch tot abuse leidt...

Maar zelfs in de negatieve zin van het woord komt helaas pedofilie bij vrouwen voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De betekenis van een woord is een *afspraak*. "Goed kijken" naar een woord leidt tot misverstanden.
Ja, helaas meer dan men zou denken. Juist omdat vrouwen in hun dagelijkse bezigheden en werk in het algemeen meer met kinderen omgaan dan mannen, valt het minder op en wordt het minder gemeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker. Het komt wel minder voor dan bij mannen, maar het komt voor.
Uit cijfers van het Landelijk Parket van het Openbare Ministerie (OM) blijkt dat er in de afgelopen jaren slechts twee procent van de verdachten in zedenzaken met kinderen vrouwelijk is. Dat waren in 2003 29 van de ongeveer 1500 zaken. Het gaat hierbij om ‘verleiding van een kind’, ‘misbruiken van vertrouwen van een kind’, ontucht en het ‘seksueel binnendringen van een kind onder de 16 jaar’
Daarbij vallen vrouwen met een voorkeur voor kinderen niet zo snel op. ,,Een vrouw die haar kinderen niet knuffelt en streelt is eerder abnormaal dan normaal. Een man met een kind op schoot is meteen verdacht, terwijl er bij een vrouw niet raar wordt opgekeken.’‘
Ook is een opgewonden man makkelijker te herkennen dan een opgewonden vrouw.