Hoe gebruik ik differin gel?

Elke ochtend en s'avonds? OF gewoon 1x per dag, en dan wanneer savonds of sochtends, en hoe moet ik het smeren, alleen op de puistjes na het wassen van me geicht of gewoon op droge gezicht. En ik neem aan dat je maar een heel klein beetje moet smeren en niet gelijk een handjevol.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

De letterlijke tekst uit het Farmacotherapeutisch Kompas is:

"Dosering
Contact met ogen, lippen, slijmvliezen, beschadigde of eczemateuze huid vermijden.
Adolescenten en volwassenen: Een dunne film van de gel 1×/dag voor het slapen en na het wassen op de droge huid aanbrengen. Na gebruik de handen wassen. "

Eén keer per dag dus, 's avonds. Een dunne film betekent dat je het over een groter oppervlak smeert, want als je alleen aanstipt, kun je geen film aanbrengen. En inderdaad moet je dun smeren.

Maar dit hoort eigenlijk ook in de instructies van de apotheek of in de bijsluiter te staan. Heb je geen uitleg gekregen toen je het ophaalde? Dat had beter gekund. Als er helemaal niets op het etiket of in de bijsluiter staat, is het misschien goed om je apotheker daarop te attenderen. Het hoort duidelijk te zijn hoe je een middel moet gebruiken, daar moet je niet voor hoeven googelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Deze gel heeft echt 0,00000 geholpen bij mij. Ik moest het 2x per dag op een gereinigde gezicht smeren. Ik deed gewoon mn hele gezicht insmeren. Als dit niet werkt raad ik je aan om de facegel van Biodermal te gebruiken in combinatie met de Acne creme. Dat heeft super gewerkt bij mij.