Wat is beter voor je een stukje fietsen of een stukje lopen?

Wanneer je wilt afvallen wat is dan beter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het beste is hetgene kiezen wat jij leuker vind, dan houd je het langer vol.
En het tempo en terrein is ook van invloed.

Afvallen is afhankelijk van veel factoren, het is een mix van hoeveel je eet, wat je eet en hoeveel je beweegt.
Wat die beweging is maakt niet zoveel uit.
Ritsuka
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij lopen verbrand je meer. Ga maar na: 2 uur fietsen is minder vermoeiend als 2 uur lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vind je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onzin
afvallen doe je niet alleen door te fietsen of te lopen. Voeding speelt daar ook een grote rol in. Daarnaast heb je het over lopen en niet hardlopen. Van gewoon lopen val je niet zo heel veel af. Het gaat vooral ook om het tempo. Fietsen met een flink tempo met lekkere heuvels of lekker hardlopen. In de praktijk zal het niet zo heel veel uitmaken. Doe inderdaad wat je het leukste vindt. Overigens zijn er mooie starters hardloopclubjes.

Antwoord op je vraag: geen verschil; ligt aan duur tempo en levels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afvallen kan je prima doen door te fietsen of te lopen (neem aan dat je rennen/joggen bedoeld). Let er dan wel op dat je de eerste 20 min voor je suikers in je lichaam gebruikt (glycoleen) daarna zal je lichaam overschakelen en je vet als brandstof gebruiken.
Als je rent zal je vaak ook een punt hebben waar je bijna op zit en daarna kan je weer makkelijk een heel stuk rennen. Dat is het moment dat je lichaam aan het overschakelen is. Maar voeding is zeker net zo belangrijk.
Ritsuka
11 jaar geleden
Elke extra beweging helpt, dus ook met gewoon lopen kun je wat afvallen.
Lopen. Ik heb hier ooit een mooi artikel over gelezen. In het kort kwam het erop neer dat je bij fietsen je zwaartepunt alleen voorwaarts beweegt, maar bij lopen gaat je zwaartepunt op en neer (kijk maar eens naar een mensenmassa die dezelfde kant op loopt. Al die hoofden die op en neer gaan).

Dat betekent dat je bij het afleggen van dezelfde afstand bij lopen meer energie gebruikt. Namelijk niet alleen naar voren, maar ook steeds het optillen van je hele gewicht.

Overigens heeft vorige beantwoorder natuurlijk een goed punt dat het niet alleen gaat om bewegen, maar ook voeding.