Er moet bij iedere ongewenste mail die je binnenkrijgt onderin staan dat je je kan uitschrijven. Wanneer dat er wonderbaarlijk genoeg niet staat, kun je dergelijke mails markeren als ongewenst. Dan krijg je ze wel binnen, maar in de map 'Ongewenst'. Dat helpt al heel veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
bij veel spam mails staat een unsubscribe link, maar als je daar op klikt weten ze dat je mail adres bestaat en krijg je alleen maar meer spam
Naast uitschrijven op reclame die je niet wilt, is het ook handig om je mailadres niet te veel te verspreiden. Je hebt bijvoorbeeld van die websites waar je cadeaubonnen of ipads kunt winnen. Je moet dan vaak een soort enquete invullen en je gegevens achterlaten. Je geeft altijd aan dat ze je mogen benaderen (anders kun je niet meedoen) via telefoon en vaak schrijf je je in voor allerlei nieuwsbrieven. Als je niet meedoet (winkans is erg klein), zal het al snel minder worden.
Als je ergens een account aanmaakt of zo, altijd aanvinken dat je geen nieuwsbrief wilt.
Uiteraard kun je ze altijd nog aanvinken als junkmail of anders blokkeren in je mail.