Wat als je als volwassen man een niet-ingedaalde bal hebt?

Wat kun je er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.8K
Amadea
11 jaar geleden
Volgens jouw profiel ben je een vrouw. Waarom vraag je het dan alsof jij die man bent?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan natuurlijk zijn dat ze de vraag voor een ander stelt, of gewoon meer over deze materie wil weten. Ze stelt een vraag, maakt het uit dat ze een vrouw is?
Amadea
11 jaar geleden
Voor de duidelijkheid kan je dan beter vragen: Wat als een volwassen man een niet-ingedaalde bal heeft? Wat kan hij er tegen doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie niet in wat het probleem is, het is gewoon een vraag, ongeacht of de vraagsteller man of vrouw is. Je moet niet te diep nadenken, laat het gaan.
Amadea
11 jaar geleden
Toch niet. Lees de algemene voorwaarden van Goeie Vraag maar, op http://www.goeievraag.nl/voorwaarden:
6.3 Het is een bezoeker niet toegestaan om incorrecte informatie te verstrekken bij registratie, of zich voor te doen als iemand anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tsja, ik vind de vraag goed, als jij het er niet mee eens bent moet je de optie "Markeer vraag" gebruiken. Ik zie het als een vraag door iemand, voor iemand, en daar is niets mis mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is:
Wat als je als volwassen man een niet-ingedaalde bal hebt? Ik vind de vraag behoorlijk algemeen gesteld.
Dat impliceert dus helemaal niet dat het om de vraagsteller zelf gaat. Dus eens met Frentzy.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat over iemand anders, en ik vind het zelf ook een vrij algemene vraag, ongeacht hoe hij geformuleerd

Het beste antwoord

Daar kan je zelf niets aan (of tegen) doen, maar met een kleine chirurgische ingreep kan het probleem verholpen worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit gaat om kleine jongetjes, er staat nergens of dit als volwassen zijnde ook nog mogelijk is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan er idd zelf niets aan of tegen doen, maar de kans dat n jongen op volwassen leeftijd n nog niet-ingedaalde bal(len) heeft is erg klein. tijdens elke afspraak op het consultatiebureau wordt dit goed gecontroleerd en mocht dit niet zo zijn, zou er al vrij snel moeten worden gehandeld en onderzoek moeten worden gestart. dit om de aanwezigheid van de bal(len) in het lichaam aan te tonen en te weten te komen wat de reden van niet-indalen is en naar aanleiding daarvan de juiste behandeling te kunnen uitvoeren. kan het uit je vraag niet goed op maken, aangezien je in n reactie aangeeft dat artikel over kleine jongens gaat en er nergens staat of dit bij volwassenen ook mogelijk is ... als je met je vraag bedoeld of er voor n volwassen man ook n behandeling is; ja, dat is er.
als je bedoeld dat je misschien zelf iemand kent; raad ik je/hem aan om zo snel mogelijk de ha te bellen. op latere leeftijd is de kans op verminderde vruchtbaarheid bij n niet-ingedaald bal namelijk erg groot!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kwam ter ontdekking dat dit dus schadelijk is voor de vruchtbaarheid, en vandaar dat ik wou weten of er iets gedaan kon worden. Maar als er iets word gedaan, word dan de vruchtbaarheid niet alleen maar minder? Ik heb inmiddels het ook met de persoon waar het om gaat dit besproken, en we zullen zodra hij overdag eens tijd heeft naar de huisarts er mee gaan. Hij zegt dat hij dit eigenlijk zo lang hij zich kan herinneren heeft, en het is hem tot 3x eerder gelukt om iemand zwanger te krijgen, al was het nooit langdurig. Denk niet dat een paar weekjes nog zoveel eraan zou schaden. Ik geloof dat sperma toch 3 maanden nodig heeft om zich compleet te vernieuwen.

Andere antwoorden (1)

Algemeen:
Om gezond zaad te kunnen aanmaken, is het belangrijk dat de ballen een lagere temperatuur hebben dan de rest van het lichaam. Daarom hangen de ballen in de balzak, buiten het lichaam.
Wanneer de ballen niet indalen, kan men op latere leeftijd last krijgen van verminderde vruchtbaarheid.
Eén niet ingedaalde teelbal heeft geen invloed op de seksuele functie.

Een niet ingedaalde bal geeft een iets - licht - verhoogde kans op kwaadaardige ontwikkeling (teelbalkanker) in vergelijking met een normaal ingedaalde bal.

In teelballen die niet vanzelf indalen, is er een iets verhoogde kans op het ontstaan van teelbalkanker na de puberteit.

http://www.allesoverurologie.nl/kinderen/niet-ingedaalde-teelbal

Al met al is de vraagstelling nogal algemeen.
Wat als...........kan heel veel antwoorden opleveren, die eigenlijk alleen maar door een urologisch specialist.
Wil je iets weten of gezondheid?
Of over vruchtbaarheid?
HUP naar de dokter.

http://www.erasmusmc.nl/urologie/patientenzorgvolwassenen/vruchtbaarheidman/aandoening-andrologie/niet-ingedaalde-zaadbal/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien handig als de extra info ook word gelezen voor een vraag wordt beantwoord? Ik vroeg wat er aan te dien is.