Hoe kan het dat ik opeens overal bultjes krijg en als ik even krab een behoorlijke blauwe plek krijg?

Hallo
Sinds enkele weken krijg ik overal bultjes op mijn lichaam.
Voornamelijk op mijn benen.
Het zijn geen muggenbulten.
Maar ze jeuken wel heel erg.
Omdat ik er soms niet van af kan blijven krab ik.
Maar heb nu al drie keer gehad, dat als ik krabte er een behoorlijke blauwe plek kwam.
Misschien krabte ik maar enkele minuten.
Hoe kan ik opeens overal kleine bultjes krijgen en blauwe plekken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Het is niet mogelijk met deze gegevens een verklaring te geven voor je klachten. Bij huidaandoeningen is het belangrijk dat de arts zelf de afwijking kan zien om een diagnose te kunnen stellen. Hoe dan ook, de behandeling zal vereisen dat je medicijnen krijgt die (waarschijnlijk) niet zonder recept te verkrijgen zijn. De blauwe plekken die ontstaan zouden erop kunnen wijzen dat er iets niet in orde is met de bloedstolling. Dat kan wijzen op een ernstige aandoening, maar kan ook toeval zijn.
Dus: Laat de bultjes aan de huisarts zien. Die kan je er verder mee helpen...