Wat is de laagste binnentemperatuur waarin men medisch geen problemen van de temperatuur kunt krijgen?

Er van uitgaande dat je in een gemiddeld geïsoleerd huis zit
En dat je een shirt, vest, broek, sokken en schoeisel draagt. Ondergoed optioneel ;)
Je hoofd en handen onbedekt.

Wat is dus de laagste temperatuur die je in huis kunt hebben, zonder dat het iemand medisch kan benadelen?
(of het nu een man of vrouw is, astmapatiënt of niet)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
In je eigen huis zal de temp niet snel onder de 12-15 graden komen denk ik. Als je een rijtjeshuis hebt, met redelijke isolatie

Het beste antwoord

Die is er niet want in een gemiddeld geïsoleerd huis komt de temperatuur niet snel onder de nul. Een gezond persoon kan daar niet ziek van worden, wel van voorbij komende virussen maar dat heeft niets met de temperatuur te maken. Kleine kanttekening: als je het koud hebt ben je wel vatbaarder voor virussen maar met een vest etc kun je het niet snel echt koud hebben in een geïsoleerd huis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga je er hierbij vanuit dat er verwarming aan het stoken is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik heb een goed geïsoleerd huis en het wordt hier echt nooit kouder dan 16/17 graden (en dan staat de verwarming op 15) ook aan het eind van de nacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog niet echt antwoord, maar wel een paar goeie handvatten ;)

Andere antwoorden (1)

Dan moet je echt onderkoeld raken om medische klachten te krijgen. En ik denk niet dat dat binnenshuis lukt, je moet dan onder het vriespunt komen. Het wordt wel onaangenaam.
Astma lijkt me meer last te hebben van vervuilde lucht dan van koude lucht

Toegevoegd na 9 uur:
je hebt meer kans om ziek te worden als je met meer mensen in een slecht geventileerde warme ruimte zit, dan wanneer je met diezelfde mensen in een koudere goed geventileerde ruimte zit. Het gaat om de overgedragen virussen en andere ziekteverwekkers, daar word je ziek van
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hoeft niet een heftig iets te zijn; maar het het punt waarop je kleine dingetjes krijgt.
Bijvoorbeeld; last van neusholte?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wordt jij ook ziek als je buiten loopt bij 16 graden dan?
Ritsuka
11 jaar geleden
Je krijgt echt niet spontaan een verstopte neus als net een beetje koud is, dat komt door een virus.