Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik een afspraak maken met de huisarts van mijn bejaarde ouders?

Mijn moeder heeft het zwaar met de fysieke en mentale gezondheid van mijn vader, maar ze wil er niet over praten met haar huisarts, terwijl ze helemaal op is. Mijn ouders zijn 80-ers. Kan ik hierover praten met hun huisarts zonder dat deze dat laat merken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De huisarts heeft geheimhoudingsplicht naar jouw ouders maar net zo goed naar jou over je ouders. Met dat dilemma krijg je te maken als je dit probleem met je huisarts aankaart. Het scheelt dus altijd als je op de een of andere manier open kaart speelt naar je ouders, zodat jullie (gemeenschappelijke?) huisarts minder beperkt is om dit probleem met je ouders te bespreken. De mogelijkheden van de huisarts liggen ruimer als er op de een of andere manier gevaar dreigt naar het blijft een delicate afweging. Leg het probleem aan je huisarts voor en weeg samen af wat wijsheid is. Soms moet je gewoon praktisch blijven. Dat geldt ook voor je huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan,de huisarts zal onder het mom van een bezoekje aan je vader ook in contact komen met je moeder en haar vragen stellen hoe het gaat,maar hij zal het misschien ook wel aan je moeder merken dat de verzorging van je vader haar te veel wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je kunt je bezorgdheid met hem delen. Eventueel zal hij je adressen geven voor hulp aan hen. Hij zal ook alles geheimhouden. Daar kan je van op aan als je daarom vraagt.
(Lees meer...)
Ivana
11 jaar geleden
natuurlijk, de huisarts heeft geheimhoudingsplicht. je kan gewoon de problemen met je ouders bespreken, hoeven ze niks van te weten als je dat niet wil
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding