Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik maakte net mijn navel schoon en er kwam een iets uit wat iets weghad van oorsmeer, watwas het?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat de navel niet egaal is, maar meer een onregelmatig knoopje, kunnen er gemakkelijk onzuiverheden in achterblijven die voor problemen kunnen zorgen.

Doordat er zich allerlei restjes kunnen ophopen in een navel zoals zweet, dode huidcellen, zeepresten en huidsmeer kunnen deze onzuiverheden op den duur vreemd gaan ruiken. Als de navel niet vaak genoeg wordt schoongemaakt kan het zelfs gaan stinken.

Wat jij er uit haalde was dus een ophoping van al die dingen.

Dus dat vereist bij het douchen wat extra aandacht.

Maar ga nooit met harde voorwerpen in de navel en boen niet te hard, de huid is erg dun en kwetsbaar waardoor er gemakkelijk wondjes kunnen ontstaan met alle gevolgen van dien.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/65919-help-ik-heb-een-stinkende-navel.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, maar alleen theorie!

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk vuil met huidvet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals eerder gezegd, huidvet en vuil en haartjes.

Verpleegkundigen die patiënten wassen halen wel navelstenen uit de navel. Dan is het vuil helemaal verhard.

Bij jou valt het wel mee dus.

Gewoon regelmatig met water en zeep en de douche uitspoelen dat gat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding