Als ik in het zieken huis kom te liggen.mag ik dan weg waneer ik zelf wil?

heb ik de vrijheid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.6K

Het beste antwoord

Als de artsen het nog niet verantwoordt vinden dat je weg gaat,moet je een formulier tekenen dat je op eigen risico het ziekenhuis verlaat .............maar dat raad ik je niet aan ..............want ze nemen je niet meer terug .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom 2 minnen ?????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je verdient een plus. maar bij mij werkt dat niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik plus jou omdat het klopt wat je zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij geen min hoor.
Maar ik vraag me af of ze je écht niet terug nemen.
Als er iets ernstigs met je aan de hand is (al dan niet as gevolg van je te vroege vertrek) hebben ze volgens mij tóch zorgplicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Esme, dit geldt voor noodgevallen, dus kom je via de eerste hulp met gillende sirene's binnen zullen ze je wel helpen. Maar wil je voor verdere behandeling met de specialist een afspraak maken dan kan het goed zijn dat ze zeggen, zoek maar iemand anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (10)

Ja, je mag altijd weglopen. Maak wel eerst alle slangen los, anders sleep je zo een troep achter je aan op straat.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed idee
Dat mag, maar realiseer je wel dat dit op eigen verantwoordelijkheid is en de eventuele gevolgen navenant zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja , inderdaad, die vrijheid heb je, maar de gevolgen zijn dan ook voor jezelf.
jc54
14 jaar geleden
Zolang je daar vrijwillig ligt, mag je ook weer vrijwillig vertrekken. Er zijn uitzonderingen: als je bent gearresteerd of gedwongen opgenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag je moet hiervoor wel tekenen. Mocht t toch fout gaan thuis en je arts stuurt je naar het ziekenhuis word je daar weer gewoon opgenomen,die plicht hebben ze. Als je pas een zeer zware operatie hebt gehad bv zullen ze er alles aan doen om je daar te houden omdat dat gewoon medisch gezien niet verantwoord is. Maar jij bent toch degene die beslist
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt de vrijheid om te gaan. Mits je volledig toerekeningsvatbaar bent. Als je graag met ontslag wilt, tegen het advies van de artsen in moet je vaak wel een verklaring tekenen. Dit om eventuele schadeclaims te voorkomen en je volledig bewust te maken dat het je eigen (onverstandige) keuze is.

Ben je niet volledig toerekeningsvatbaar dan zijn de regels anders.
Deze week hadden we toevallig nog zoiets meegemaakt in het ziekenhuis.
Een patient die een sigaretje wilde roken in het ziekenhuis was door de verpleging naar buiten gestuurd omdat er binnen geen rookruimte is. Na een tijdje blijkt de patient vermist te zijn. De politie is gaan zoeken en na een tip van de buren hebben ze hem thuis gevonden. Was die man in t-shirt naar huis gelopen (+/- 1,5 uur lopen) midden in de nacht in de vrieskou. Daar vrolijk met een biertje tv zitten kijken. De politie heeft weer mee terug genomen naar het ziekenhuis, waar ze hem direct weer naar de afdeling hebben gebracht. Uiteraard heeft de arts hem nog nagekeken dat alles verder in orde was.
Deze man was niet toerekingsvatbaar en bleek een psychose te hebben, waarvoor hij nu ook behandeld word.
Dus als je niet toerekeningsvatbaar bent laten ze je niet zomaar gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen! Je kan alleen voortijdig weg nadat je een formulier ondertekend waarop staat dat jij de verdere risico's draagt voortvloeiend uit de jouw genomen beslissing tot voortijdig ontslag! Naast het feit dat je dan zelf het risico neemt ontsla je hiermee de verzekeringstechnische en juridische verantwoordelijkheid van het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang er geen sprake is van een gedwongen opname mag je inderdaad gewoon het ziekenhuis verlaten zodra je dat wil. Zelf zou ik je aanraden om het oordeel van de behandelende arts(en) wel mee te laten wegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor, je mag altijd weg wanneer je wilt. Misschien wordt het je ontraden omdat je nog medische verzorging nodig hebt. Als je toch weg wilt, moet je een verklaring tekenen dat je voor eigen rekening en risico vertrekt, en het ziekenhuis ontslaat van de verantwoordelijkheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja je bent je eigen baas zo ook in het ziekenhuis.
echter wil je zonder goedkeuren het ziekenhuis verlaten ,
heb je wel kans dat je een verslag moet ondertekenen waarin staat dat je zonder goedkeuren weggaat.
zodat het ziekenhuis niet aansprakelijk kan worden gesteld.