Kan ik ook olijfolie gebruiken ipv maagsap resistente tabletten?

ik wil graag met natuurlijke middelen mijn maagwand beschermen tegen de medicijnen die ik moet slikken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Werkt niet denk ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probiotica word geadviseerd om je maag te beschermen.
http://www.vsmpearls.nl/probiotica
Vooral in combinatie met antibiotica kuurtje

Antwoorden (2)

Dagelijks consumeren van olijfolie heeft mogelijk een positief effect op het voorkómen van hart- en vaatziekten. Er wordt ook hier en daar op internet beweerd dat olijfolie een beschermende werking op de maagwand heeft, maar daar ken ik geen wetenschappelijk onderbouwde voorbeelden van.

Mocht het zo zijn dat olijfolie inderdaad die werking heeft, zal het ongetwijfeld niet voldoende zijn om de maagwand compleet (of even effectief als een medicinaal alternatief als sucralfaat) te beschermen tegen de (eventuele) schade van de medicatie die je moet innemen, anders zou olijfolie wel worden geadviseerd in plaats van medicatie.

Ik zal het nog even voor je navragen, maar ik raad je hoe dan ook af om je medicatie zomaar aan de kant te schuiven zonder overleg met je arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In geen enkele omschrijving heb ik kunnen ontdekken, dat olijfolie als vervangingsmiddel van degelijke tabletten dienst kan doen. Wel laxeert het zo als elke olie.
De vermeende gezondheidseffecten worden ook sterk overdreven.