Waarom wordt je teen dik en pijnlijk ?

Mijn teen wordt dik en doet pijn als ik loop. Er is niks op gevallen en ik heb mijn teen niet gestoot. Wat kan ik hier aan doen of moet ik echt naar de dokter ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan van alles zijn, van ingegroeide teennagel tot reuma. Ga er even mee naar de huisarts.

Antwoorden (2)

Het zou kunnen zijn dat de bloeddoorstroming in dat gewricht geblokkeerd is. Dan kan het zijn dat je teen opzwelt en dat doet ont-zet-tend zeer. (Het is dezelfde pijn als wanneer je na het schaatsen weer in de warmte komt en je halfbevroren tenen weer opwarmen.)
Dit is ervaring. MIsschien heb je hetzelfde als ik. Soms is het op te lossen met betere schoenen. Laat een orthopeed er eens naar kijken. Huisartsen hebben weinig verstand van voeten.
Ivana
11 jaar geleden
Een dikke ontstoken teen kan heel vervelend en pijnlijk zijn. Een ingegroeide teennagel is dikwijls de oorzaak van deze kwaal en dat schijnt weer meestal samen te hangen met het dragen van te nauwe schoenen en/of het rondknippen van de nagels in plaats van ze recht af te knippen.
Het lijkt me goed dat je eens naar een pedicure gaat voor advies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Dit wou ik dus als antwoord geven.
Heb het zelf mee gemaakt.
Inderdaad ook èèn goed advies om bij de pedicure langs te gaan