Bestaat er iets om afkicken van Methadon makkelijker te maken?

Bestaat er iets van medicatie wat het leven even wat makkelijker maakt bij het afkicken van methadon? methadon dosis was 130 mg per dag en nu 5 mg en de angst voor het methadonvrij zijn komt nu opzetten.

Toegevoegd na 20 minuten:
Dit stukje gaat niet over mezelf maar over iemand die 3 maanden geleden een herseninfarct gehad heeft die nu niet in staat is om duidelijk te communiceren. Wel verteld hij dat er zoiets bestaat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eventueel angstmedicatie? Bespreek dit met je arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie mijn antwoord bij je andere vraag, vraag het na bij de MDHG: http://www.mdhg.nl/
Mijn gevoel als leek is: hij is nu al heel erg ver gekomen, ongetwijfeld kan hij dat laatste stapje ook zetten - maar misschien nog niet nu. Is het nodig dat dat nu gebeurt, of kan dat nog wat uitgesteld worden? Want zo te lezen is ie op veel gebieden tegelijk aan het vechten: herstellend van een CVA, problemen met de communicatie, aan het afkicken - dat is véél om tegelijk te doen.

Antwoorden (1)

Je kunt denk ik beter met een (verslavings) arts praten over je angst voor het methadon vrij zijn. Je moet je nu juist sterk voelen en trots zijn dat je van je verslaving af bent...je hebt een drugsverslaving overwonnen dit geeft toch aan dat je geestelijk erg sterk bent.