Hoe heet dat kleed wat je over je heen krijgt in het ziekenhuis?

In het ziekenhuis krijg je soms een blauw/groen ding over je heen bij operaties/onderzoeken. Dit zie ik ook vaak op tv terug. Ik weet wel waarvoor het is, maar ik wil graag weten hoe dit ding eigenlijk heet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Antoni
11 jaar geleden
Een gokje: operatielaken?

Het beste antwoord

Ik ga voor: "operatielaken".
Antoni
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heet een operatiedoek. Deze is steriel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het algemeen krijg je een operatiehemd aan, dat is dat ding wat van achteren open is.
Dat je uit moet doen zodra je in de OK ligt, dus je ligt naakt onder het operatiekleed.
Of dat hou je aan tijdens de operatie, afhankelijk waar geopereerd moet worden.
Dan krijg je dus geen operatiekleed om je heen.
En overigens kan dat operatiekleed ook gewoon wit zijn.

http://www.imelda.be/patienten/pramedische_diensten/spelbegeleiding/Pages/operatie.aspx