Mag de voedselbank eieren over de datum geven?

Ik ben helaas afhankelijk van de voedselbank. Vandaag kreeg ik ook eieren mee maar die van goed tot 17 maart. Uiteraard heb ik ze weg gegooid. De schaal was ook al helemaal zacht. Maar mogen ze dit mee geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet! de voedselbank moet zich aan dezelfde regels houden als een supermarkt. Ook mensen die zich zelf geen voedsel kunnen veroorloven hebben recht op goed en gezond eten wat niet over de datum is.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ik ga hier ook vanuit, maar is er een bron die dat bevestigt?
imruben
11 jaar geleden
Een paar minuten voordat ik het antwoord plaatste heb ik het bij m'n pa nagevraagd. die zit in het bestuur van de voedselbank ;)
imruben
11 jaar geleden
Voor de zekerheid is de houdbaarheid te controleren, maar die reactie bij dat verwijderde antwoord is dus ook weg ;)
imruben
11 jaar geleden
Eieren zijn vaak wel te eten. In de supermarkt waar ik werk merk ik ook dat producten al snel weg gegooit worden, of het bij andere producten te controleren is weet ik niet ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien heeft iemand het aangezien als voor 17 mei?