Hoe kom ik lager met opdrukken

Met opdrukken kom ik maar halverwege. Als ik lager ga zak ik op de grond en krijg ik me niet omhoog gedrukt. Hoe zorg ik dat ik met mijn neus tot de grond kom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doe het eerste antwoord.
Begin met 2x per week 10 van zulke push ups (op je knieën) en doe elke dag dat je dit doet er 1 bij. Dus dag 1: 10 push ups, dag 2: 11 push ups, dag 3: 12 push ups, etc.
Doe dit tot je er 50 hebt, en begin dan opnieuw vanuit je voeten (gewone push up) en begin weer met 10, en elke dag 1 extra.
Buig je ellebogen niet naar buiten toe, maar hou je langs je lichaam als je ze buigt (dit is lastiger, klopt, maar wel beter). Succes!

Antwoorden (2)

Dat kun je doen door niet je voeten op de grond te zetten, maar je knieën.
Dan iets de push up minder zwaar en kan je lager. Zo kun je oefenen totdat je de hele push up kan.

http://www.youtube.com/watch?v=LiKfLE2K_DI
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon blijven dooroefenen en steeds iets verder zakken. Er is niets ergs aan dat je nu nog niet gans kunt doorbuigen. Rome is ook niet op 1 nacht gebouwd. Dit moet je progressief aanpakken en vooral niet overdrijven. Je zal dan zien dat het van de ene dag op de andere dag een stuk gemakkelijker. Wat je als tussendoortje kunt doen is voor een tafel of lage kast gaan staan. Handen op de tafel en een paar stappen achteruit gaan. In deze stand dan op drukken. Door de minder schuine stand gaat het gemakkelijker en kan je ook verder doorbuigen
Het feit alleen dat je met deze zaak bezig bent is op zich al een enorme vooruitgang. Probeer het ook niet alleen te houden bij opdrukken. Je rugspieren en buikspieren moeten ook mee getraind worden.
Robby BB