Hoe komt het dat ik opeens extreem grote ontlasting krijg?

Ik ga meestal 1x per dag naar de wc voor een grote boodschap. De laatste tijd heb ik om de paar dagen een extreem grote drol die dik en superlang is. Het voelt ook als een opluchting daarna en word er een beetje moe van. Het ziet er lichtbruin uit en zacht

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
heb ik soms ook wel eens, geen idee waar het precies van komt, maar kan volgens mij niet veel kwaad.
ben je anders gaan eten?

Antwoorden (1)

Ontlasting heeft eigenlijk altijd met je voeding te maken. Wat er in komt moet er ook weer uit.
Probeer eens na te gaan wat je hebt gegeten voor je die grote ontlasting hebt gehad. Misschien dat je veel of juist weinig vezels hebt binnengekregen of eet je elke zaterdag patat waardoor je zondags of maandag die 'grote drol' krijgt.