Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heeft het zin om vroeg te gaan slapen om de volgende morgen vroeg te staan?

Ik zit op het moment midden in een proefwerkweek en ben doodop, hoewel morgen nog een grote toets te wachten staat. Leren op het moment lukt niet meer, dus slapen lijkt me de beste optie. Ookal is het nog best vroeg.
Heeft het zin om nu vroeg te gaan slapen zodat ik morgen vroeger op kan staan om dan nog wat huiswerk te maken?

Toegevoegd na 7 minuten:
*edit* vroeg op te staan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
776

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, dat wordt zelfs als zeer gunstig beschouwd. De stof die jij morgenvroeg opneemt zal vers in je geheugen goed gebruikt kunnen worden tijdens het proefwerk. Dus het is een goed idee om nu te gaan slapen en morgenochtend verder te leren. Want je neemt nu toch niks meer op.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Dit verschilt per individu. Leren vlak voor een proefwerk kan voor sommige mensen juist meer stress opleveren en dus ongunstig zijn. Vroeg slapen daarintegen kan nooit kwaad. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is, inderdaad beter vroeger te gaan slapen, dan je druk te maken, omdat enerzijds, oververmoeidheid, je concentratie verminderd, en je dan s ochtend waarschijnlijk, met 2 grotere problemen, wordt geconfronteerd, nl je bent dan misschien, ge-agiteert, en je zal toch maar de minimum stof onthouden hebben!, dus ja, vroeger bedje in is ZINVOL!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding