Hoelaat kan ik het beste op bed gaan?

Ik ga meestal rond 10uur/half 11 op bed en word vaak wakker 's nachts en ben 's ochtends om 6 uur al weer klaarwakker, kan ik dan beter om 10 uur op bed gaan en maar om 6 uur m'n bed uit gaan of later op bed gaan zodat ik wat langer kan slapen 's ochtends?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Precies mijn ritme, en het bevalt uitstekend.
Early to bed and early to rise
makes a man healthy, wealthy and wise.
Geldt ook voor dames, natuurlijk.
En de ochtenstond heeft goud in de mond. Zulke rijmpjes hebben meestal een boel waarheid in zich.
Maar (een beetje) eerder of later maakt niet echt veel uit. Je hebt ochtend- en avondmensen. Kies het ritme dat het beste bij je past en zorg er vooral voor dat je genóég slaapt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zeg altijd s,morgens vroeg dan ben je de hele dag vroeg.
Waarschijnlijk heb je niet zoveel slaap nodig.
Het beste is om een vaste tijd naar bed te gaan,daar stelt je lichaam zich op in.
Ik lig er s,avonds om 11 uur in en stevast kwart voor 6 ben ik er uit.
Of het nu zondag of een feestdag is ik sta op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
luister gewoon naar je lichaam.
ik ben een ochtendmens, en vind het fijn vroeg wakker te zijn.
als dat voor jou ook geldt, dan gaat het prima zo.
als je daarentegen het graag wat later maakt in de avond, dan moet je dat gewoon doen, en wat langer uitslapen.
Rieneke1
14 jaar geleden
IK denk dat als je om 6 uur opstaat en je hoeft pas om 8 uur te gaan werken zou je beter iets later kunnen gaan slapen zodat de tijd tussen opstaan en weg gaan kortrer is want in die tussen tijd kun je toch bijna niks doen

Nog wat slaap feiten

Nederlanders van tussen de 20 en 50 jaar slapen gemiddeld 54,5 uur per week, oftewel 7 uur en 47 minuten per dag. De meeste volwassenen gaan tussen 23:00 uur en middernacht naar bed (bijna 40%). Tussen 22:00 en 23:00 uur gaat 33% tussen de lakens, en maar één op de twintig mensen doet dit al tussen 21:00 uur en 22:00 uur.Vrouwen gaan veel vroeger slapen dan mannen.

Bijna de helft van alle vrouwen ligt er voor 23:00 uur in, terwijl dat maar voor één op de vier mannen geldt. Minstens één op de twee vrouwen stapt 's avonds dus alleen in bed! Mannen blijken echte laatslapers: maar liefst een kwart van hen is na middernacht nog wakker. In het weekend ligt het allemaal anders. Dan gaat meer dan 60% van de Nederlanders na middernacht slapen. Na 3:00 uur is nog altijd meer dan 15% wakker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga, indien mogelijk, steeds op hetzelfde tijdstip slapen en sta op hetzelfde uur op. Dit helpt om een vast slaap-waakritme te ontwikkelen en het bevordert de kwaliteit van de slaap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je om 10uur/10.30uur niet moe bent en je gaat toch naar bed, dan is het niet zo verwonderlijk dat je 's nachts vaak wakker wordt.

Ik zou zeggen: probeer eens een uurtje later naar bed te gaan, misschien slaap je dan de hele nacht door en wordt je misschien ook een uurtje later wakker.