Hoe kom ik van buikkrampen af?

IK heb al sins dat ik een kind was na het eten binnen 15 minuten buikkramp en diaree.
Ben al bij de huisarts geweest en een internist, het maakt niet uit of ik lichtverteerbaar voedsel of zwarekost eet ook een lekker glas koud drinken gaat niet mijn vla moet ik zelfs nog iets warm maken.
Na een dieet van mevr Sonja Bakker is het erger geworden toen werd mij verteld dat ik PDS(prikkelbaar darm syndroon) met spastichedarm heb
Wie weet hier iets op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (8)

He, wat vervelend. Een vriendin van me in Duitsland heeft dit ook. Helaas heeft ze niet de oplossing gevonden.

Zij is heel bewust allerlei voedingsstoffen gaan proberen. De een na de ander valt dan af tot je uiteindelijk een paar dingen overhoudt die je met minder problemen kan eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb enorm baat gehad bij de Osteopaat.
Dat zou een optie kunnen zijn.

Spastische dikke darm heeft vaak ook met stress te maken. Vermijdt zoveel mogelijk stress. Daarnaast kun je een tijdje proberen om zuivel, vooral melk, te laten staan. Melk heeft vaak een negatieve invloed op je darmen. Als ik melk drink dan heb ik de hele dag last van mijn darmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil je niet ontmoedigen, maar er is voor PDS helaas geen effectieve geneeswijze bekend. Wel kun je in overleg met je huisarts wellicht het medicijn Duspatal proberen.

Verder: drink geen koolzuurhoudende dranken, geen chocola, geen bananen, maar probeer wel meer vezelrijk voedsel te nemen. Veel groente!

Wees matig met alcohol en suiker.
Liever karnemelk of yoghurt, dan gewone melk.

Geen drop, geen speculaas, en geen pepernoten eten.
Geen witbrood, geen witte rijst en geen gewone pasta eten. Wel volkorenbrood en zilvervliesrijst.

Hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas dat je niet verder kan komen met de huisarts. Daaruit zal je altijd moeten accepteren dat het mentaal is. Ik zeg niet dat je het verzint, maar ik kan je vertellen dat je darmen een opslag is voor doomdenken, voor tobben. Maar ook verdriet kan je daarin opslaan.

Ik denk dat het verstandig is om eens te proberen om bij je diepere zelf te komen. Hypnotherapie is een vorm die je daarbij kan helpen.

Het heeft mij veel gebracht bij soortgelijke problemen. Al moet je even loslaten dat je het morgen kan oplossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat het een mentale oorzaak heeft? Sommige fysieke problemen hebben gewoon een oorzaak in het fysieke, maar zijn niet op te lossen. En dat een huisarts geen oorzaak kan vinden, hoeft niet te zeggen dat er geen oorzaak is: misschien heeft hij dingen over het hoofd gezien, bestaan er oorzaken die nu in de medische wetenschap gewoon nog niet bekend zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn optiek heeft alles een mentale oorzaak. Maar je hoeft me niet te geloven hoor. Je eigen genezing heb je zelf in de hand. Als je tevreden bent met: "daar moet je mee leren leven", dan heb ik niets gezegd.
zelf heb ik ook een spastische darm met soms de ergste krampen dat ik over de grond lig te tollen, maar ik heb gemerkt dat als ik stres heb het erger wordt en ook met diarree.

bij mij werkt het als ik regelmatig kleine porties eet
volkoren producten eet
versbereid eten
matig met vlees
geen scherp gekruid voedsel
karnemelk ipv melk

en ik loop 1a2uur op een dag
maar met slecht weer minder en dat kan ik dan wel merken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je huidige huisarts niets kan vinden, kan je een tijdje naar een andere huisarts gaan, misschien kan die wel wat vinden. Niet alle huisartsen onderzoeken even grondig, weet ik uit eigen ervaring.
Als de reguliere geneeskunde niets vindt, kan je eens in de alternatieve hoek gaan kijken. Minder bewezen, maar beter iets dan niets. Een mesoloog of NEI-therapeut zou kunnen kijken of je misschien een heleboel allergieen hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mogelijk kan een goede diëtiste jouw helpen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gezond eten, genoeg eten, buik warm houden.
als ik deze dingen doe heb ik geen buikkrampen meer wat ik nogal veel heb.