kan ik een cadeaubon van 10,- inwisselen voor een cadeaubon van 5,-?

Ik heb een cadeaubon van 10,- van de DA. kan ik iets kopen voor 5,- en nog een cadeaubon van 5,- erbij. of 2 van 5,-?
er staat verder niks op de bon op op de site.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Met een cadeaubon van DA, krijg je meestal geen geld terug, wel bieden de meeste DA drogisterijen je inderdaad dan een nieuwe bon van 5 euro aan. Het verschilt echter per winkel, omdat iedere DA drogisterij een andere eigenaar heeft. Even aan de winkelier vragen dus.

Toegevoegd na 3 minuten:
2 Bonnen van 5 euro kopen met een bon van een tientje zal denk ik nergens lukken. Kijk eens bij je Etos winkel of ze daar ook DA bonnen innemen, als je bij DA geen bon terug krijgt, die zullen je dan sneller een bon van 5 euro van de Etos terug geven, als je daar iets van 5 euro koopt en betaald met een bon van een tientje van DA. Je ziet steeds meer drogisterijen die bonnen van andere drogisterijketens gewoon aannemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar wordt die dan weer helemaal mooi ingepakt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook dat verschilt per filiaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het wel ooit klaargekregen om van mijn bijna verlopen cadeaubon een nieuwe te kopen. Een cadeau on staat immer gelijk aan geld voor de winkel en er staat nergens dat het niet mag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is mooi Daphne, dat is dan wel een uitzondering, maar proberen kan natuurlijk altijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet helemaal waar, wanneer een DA een bon van een andere winkel dan DA aanneemt dan is dat een hoop administratieve rompslomp met d'r bijbehorende kosten. Dit gaat via een bedrijf dit dat regelt en dat kost ook geld.
Zon winkel zal niet zomaar blij zijn om zon bon om te wisselen. Het kan wel zijn dat het uit klantvriendelijkheid wel word gedaan.
Weetje: een DA bon blijft onbeperkt geldig dus hoeft niet binnen et jaar op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er een Etos filiaal op loopafstand zit, dan worden er wel eens cadeaubonnen van elkaar aangenomen, waar de winkelier later, als bijv Etos een aktie heeft, een medewerker van DA de opdracht krijgt boodschappen te doen, van de ingenomen bon van de Etos. Soms zijn de actieprijzen goedkoper inkopen, dan de inkoopprijzen. Bij ons bij de Etos staat er zelfs een briefje op de toonbank dat er cadeaubonnen van DA worden ingenomen en van een medewerkster weet ik wat ze daarmee doen.