Ik ben de afgelopen 2 dagen dat ik ziek ben geweest mijn (voorafgaande) verloren gewicht weer aangekomen. Hoe kan dat?

Hoi, ik ben 16 en heb diabetes. Ik ben 1.70 en woog 3 maanden geleden 73,9. Ik heb elke 3 maanden een controle bij de dokter en had mijzelf dan ook voorgenomen af te vallen. Ondertussen was ik goed bezig met elke avond oefeningen doen dat ik soms vergat te spuiten ( Ik weet niet of dat verschil maakt) Ondertussen was ik in 3 maanden 4 kilo afgevallen en woog ik deze maandag 69,9 ik was hier natuurlijk blij over omdat de dokter zei dat ik ook af moest vallen. (Sorry als dit wat onlogisch klinkt) toen heb ik op dinsdag de griep gekregen en ben ik voornamelijk gewoon op bed blijven liggen, veel thee en water gedronken, gewoon gespoten en moet teveel gegeten. Ik voel me nu geluklig beter maar ik ben net op de weegschaal gaan staan en weeg nu weer 74.0?

Komt dit omdat ik veel heb gedronken en niet zo veel geplast? Of omdat ik weer normaa insuline ben gaan spuiten? En denk je dat ik dit in een paar dagen weer kwijt ben.

( Ik moet ook nog zeggen dat toen ik normaal spuitte tijdens mijn gewichtsverlies periode eerst heel langzaam afviel met rennen en joggen tot een 72.6 en toen ik niet meer veel spuitte het best snel ging.. Maar dan zou ik nu toch niet de 72,6 moeten overschrijden?)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op korte termijn kun je geen "gewichts"conclusies trekken met betrekking tot sporten, diabetes hebben en insuline spuiten. Je lichaamsgewicht is een lange termijn effekt. Met jouw lengte en gewicht zou er een onsje af mogen, maar beslist niet teveel.
Je lichaam is niet gewoon een emmer waar je gecontroleerd wat water bij kunt doen of er wat uitgieten.
Je QI is 25,6 en veel artsen vallen daar meteen over, maar trek je er niet teveel van aan. Afvallen is ongezonder dan een kilotje teveel.
Blijf wel insuline spuiten, want een te hoge bloedsuikerspiegel heeft allerle desastreuze gevolgen voor allerlei organen.
Reddie