Is de combinatie hard drugs / bloedverdunners levensgevaarlijk?

Sinds enkele weken slik ik bloedverdunners als medicatie. Ik ben iemand die zo'n 3x per jaar harddrugs gebruikt, en nu vraag ik me af of dit heel gevaarlijk is. Ik weet dat ik sowieso al voorzichtig moet zijn met alcohol (deze gebruikte ik sowieso al nooit in combinatie met drugs), maar ik vraag mij af of de effecten van cocaine of xtc nu levensgevaarlijk zijn.

Natuurlijk weet ik dat drugs gebruiken nooit gezond is (daarom doe ik het ook alleen op 'speciale' momenten), maar als dit op dit moment nu levensgevaarlijk zou zijn voor mij dan doe ik het helemaal niet.

Is hier iemand die hier advies over heeft, of zelf arts is en de vraag kan beantwoorden? Momenteel ben ik nul wijzer geworden van drugs-infolijnen, en ik heb er niet zo'n trek in mijn eigen huisarts hier over te bellen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (1)

Omdat sommige harddrug of - bijmengsels zelf de bloedverdunning beinvloedt en er wisselwerkingen kunnen ontstaan tussen bloedverdunners en drugs (maar vooral ook bijmengsels) kun je dus wel degelijk ernstige bloedingen en andere ontregeling van lichaamssystemen veroorzaken (synergetisch effect).
Sterk af te raden daarom

Toegevoegd na 10 minuten:
Zo is alcohol zelf al een bloedverdunner maar in harddrugs zitten vaak vulmiddelen (in het gunstigste geval lactose of een andere suiker) maar ook resten van de ingredienten waarvan de drugs gemaakt zijn.
Stoffen als aceton, pindaolie, NaOH en iso-boterzuurderivaten zijn stoffen die zowel allergische reacties als interacties kunnen aangaan met oa. bloedverdunners.
Ook je gezond verstand zal niet goed meer werken (beoordelingsvermogen), een potentieel gevaarlijke situatie.
Wat ook van belang is , waarom gebruik je bloedverdunners.
Is dat om een TIA of bv. Hartinfarcten te voorkomen, dan is de invloed van drugs op de bloeddruk en lichaamstemperatuur om een paar factoren te noemen , zeer ongewenst.
Oveigens moet je alcohol ook in deze beslist als potentieel gevaarlijke harddrug zien.