De bovenste twee antwoorden , heel goed!

Wat ik heb toe te voegen is het volgende;

Met je gedachten creeër jij je situatie!
Als je blijft denken, ik heb geen zelfvertrouwen of ik voel me onzeker, zal je dit in stand houden!

Het is héél zinvol om regeltjes voor jezelf op te gaan zeggen, dit zal je gedachtenpatroon veranderen.

Zeg elke dag in een ontspannen toestand, heel bewust en mét het gevoel dat het ál zo is;

"Ik hou van mezelf en ben vól zelfvertrouwen!"

Zeg deze regel ongeveer 7 á 8 keer achter elkaar op, elke dag! Je mag het ook twee keer per dag doen maar zeg het in één keer niet vaker dan 8 keer.

Wanneer je dit een tijdje doet, mét gevoél, zul je merken dat je gevoel echt gaat worden op het moment dat je het opzegt, ga dan vooral door, élke dag en na een paar weekjes zul je merken dat je vertrouwen groeit, ga dan vooral nog een hele tijd door en het zal zo zijn!

"Wie zaait zal oogsten".
Dit betekent dat wanneer jij het zaait in je onderwuste, want dat ben je dan aan het doen, zul je oogsten!

Vertrouw!
Het werkt écht héél goed, ik heb er zelf ervaring mee en hou je er aan om het elke dag te doen!

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Mirjamm!

Andere antwoorden (5)

Door te gaan vertrouwen op jezelf, en je intuitie.
Ook door jezelf met respect en liefde te behandelen, zul je je beter gaan voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof in jezelf en hou van jezelf dat zullen de eerste stappen moeten zijn!

Toegevoegd na 2 minuten:
‘Eigenliefde en zelfkennis’
Zelfvertrouwen is nauw verbonden met de elementen eigenliefde en zelfkennis. Wanneer iemand onzelfzeker is, zijn de andere twee zaken ook aangetast. Daarom is het belangrijk om ook oplossingen te zoeken om zowel eigenliefde als zelfkennis weer op te bouwen.
Eigenliefde is gewoon zichzelf graag zien, maar voor veel mensen is houden van zichzelf niet zo gewoon. Ze ergeren hen aan hun fouten of mislukkingen en daardoor daalt de eigenliefde steeds meer. Wanneer iemand zichzelf graag ziet zal hij zich vlugger herpakken en minder wanhopig worden bij tegenslagen. Een persoon die weinig liefde kent voor zichzelf, doet het omgekeerde. Een goede dosis eigenliefde maakt het leven van iemand dus gemakkelijker. Hetzelfde geldt voor zelfkennis. Ziet iemand zichzelf als een goede vriend of vriendin? Dan ligt dat aan de basis van een innerlijke kracht die hem/haar helpt om problemen te overwinnen. Beschouwt iemand zichzelf eerder als zijn ergste vijand? Dan zijn de moeilijkheden onoverbrugbaar. Heb jij weinig zelfkennis? Krik dan het beeld dat je over jezelf hebt weer op door niet meer naar het negatieve te kijken. Schenk vooral aandacht aan de positieve aspecten van jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Mirjamm Mooi!+
Een truckje dat goed werkt, is doen alsof je zelfverzekerd bent. Een voorbeeldje:
Als jij vriendelijk glimlacht terwijl je een groep mensen toespreekt, kom je een stuk zelfverzekerder over. De groep reageert daar op, en jouw lichaam reageert er ook op. Je kunt jezelf zo prima een beetje voor de gek houden en je ook inderdaad zelfverzekerder gaan voelen.

Je moet natuurlijk geen toneelstukje gaan staan opvoeren, want dat valt op, maar gewoon even kritisch naar je lichaamshouding kijken zorgt er voor dat je zelfverzekerder overkomt en dus zelfverzekerder wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stippel je was me een stapje voor met je antwoord, maar jou antwoord, ook goed! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord +
Door te beseffen dat NIEMAND werkelijk zelfverzekerd is of kan zijn... Dus als het niemand kan, dan snap je waarom jij dat ook niet kan...

Alle zelfzekerheid is gefaked, alle... Maar sommigen zijn er goed in en anderen weer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je je eerst eens afvragen waarom je onzeker bent?
Ligt er een beetje aan hoe jouw onzelfverzekerdheid zich uit.
Wat het meestal wel goed doet is "onafhankelijk zijn", in de breedste zin van het woord.
En ga van jezelf houden. Als je van jezelf houdt ga je dat ook uitstralen.
Als er een rede is dat je niet (meer) van jezelf houdt, is het misschien ook wel heel slim om daar iets aan te doen.

Investeer in zelf kennis. Ga na wat je sterke en zwakke punten zijn. Vraag na bij familie en goede vrienden hoe zij over je denken. Op die manier kun je nagaan of jouw (lage) zelfbeeld wel klopt met het beeld van anderen.

http://forum.viva.nl/forum/Psyche/Hoe_zelfverzekerder_worden_tips/list_messages/72739

Succes.!