Kan bijholteontsteking veroorzaakt worden door een ventilatiesysteem in huis?

Ik (55) heb altijd met raam open geslapen het hele jaar door omdat het gezonder is en je beter slaapt. Lekker frisse slaapkamer! Nu woon ik sinds jaar bij mn vriend van 62 en die denkt er heel anders over. Hij heeft een ventilatiesysteem door het hele huis en raam open hoeft volgens hem niet. Houd wel in dat het winterdag ook 19,5 0 is in de slaapkamer en al snel oploopt tot 21 0 als je met zn tweeen slaapt. Nu heb ik dus voor de 3e keer een bijholte ontsteking waar ik maar niet van af kom. Heb elke dag hoofdpijn als ik s,morgens wakker word. De lucht is zo droog en warm ,ik kan daar niet tegen. Volgens mijn vriend kan dit dus niet van het ventilatiesysteem komen. Denk er over na om in de logeerkamer te gaan slapen en dan met raam open.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen idee of het daar echt door komt (kan het me wel voorstellen) maar ik word ook niet goed als ik met het raam dicht slaap. Zou dus toch voorstellen of het raam op een kiertje mag, frisse lucht kan nooit kwaad.
Cryofiel
10 jaar geleden
Raam wijd open (geen kiertje). De temperatuur van de slaapkamer is niet relevant. De temperatuur in je bed is natuurlijk wel heel belangrijk, en die regel je met je beddengoed. In de winter sliep ik onder mijn winterdekbed. Het zomerdekbed lag daar bovenop, en ik trok het wat meer of minder over me heen om de temperatuur te regelen. Nu slaap ik onder mijn zomerdekbed. Het winterdekbed ligt daar bovenop, en ik trek het wat meer of minder over me heen om de temperatuur te regelen. Tot vorige week had ik het winterdekbed meestal ongeveer half over me heen, sinds een paar dagen nog slechts omtrent een derde.

Antwoorden (1)

Een bijholte ontsteking kan ontstaan,
door een erfelijke aanleg hiervoor.
Door een slechte weerstand.
Als gevolg na een verkoudheid of griep.
Allergie voor bepaalde stoffen, zoals vloerbedekking, meubelen, kleding enz.
Allergie voor huisdieren.
Allergie voor bepaald voedsel/ drank.
Als gevolg van te droge lucht in huis.
Als gevolg van een vervuild ventilatie systeem.
Het wordt dus echt zoeken wat nu de echte oorzaak kan zijn.
Mogelijk is het ventilatie systeem een medeoorzaak.
Maar met een raam open slapen is en blijft het beste.