Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kost een ambulance zonder vervoer naar het ziekenhuis?

Dus als je een ambulance laat komen, de gene word nagekeken maar blijkt verder niet nodig om hem naar het ziekenhuis te vervoeren.
Ik lees op internet alleen maar wat een rit kost, dus echt met vervoer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Ivana
10 jaar geleden
Als jij je klachten doorgeeft bij 112, beslist het hulpteam of er mogelijk een ambulance noodzakelijk zou kunnen zijn. Valt alles mee, dan zijn er geen kosten voor de patiënt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dan worden er geen kosten in rekening gebracht.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@computoon, dat heb ik wel eens gehoord. Maar ik kan daar zo snel geen bron van terugvinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Was ook aan de orde bij deze vraag http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/wetgeving/fietser-aangereden-draait-ambulancekosten.474347. In mijn antwoord staat een link naar de site van een ambulancedienst die dat aangeeft. Ik ga er vanuit dat dat klopt en vermoed dat het - gezien de vergoedingssystematiek via de zorg verzekeraars - dan landelijk beleid is. Zeker weten doe ik dat echter niet.
Computoon
10 jaar geleden
Mijn antwoord was afkomstig van een willekeurige ambulancevervoerder (Regionale Ambulancevoorziening IJsselland). Daar was op de FAQ-pagina te lezen:
"3. Wat kost een ambulance als er niets aan de hand is?
Aarzel nooit om voor iemand in spoedgevallen een ambulance te alarmeren! Als vervoer niet nodig mocht zijn, hoeft u niet bang te zijn om voor de kosten op te draaien. Er wordt pas een rekening verstuurd als de ambulancedienst iemand daadwerkelijk vervoert. En die rekening komt altijd terecht bij de patiënt die is vervoerd of het ziekenfonds/ziektekostenverzekeraar van de patiënt."
http://www.ravijsselvecht.nl/index.php?mod=inhoud&id_mnt=11

Andere antwoorden (1)

Heb het onlangs meegemaakt, ambu kwam met spoed maakte hartfilmpje maar niets aan de hand. Kostte 25 euro (vergoed, maar eigen bijdrage)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding