kan ik mexicaanse griep hebben ?

moeheid, hoofdpijn, droge hoest, keelpijn, soms braakschijnselen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koorts? spierpijn? benauwd?
Heb je die drie dingen erbij dan is de kans op een griep er wel en dan ook evt de mexicaanse. Als je benauwdheid erger wordt, of ál je klachten langer dan een week aanhouden is het verstandig naar je huisarts te gaan

Antwoorden (7)

Dat zou kunnen, grote kans dat het een "gewone" griep is.

Op het plaatje zie je de symptomen van de Mexicaanse griep.

Beterschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, maar het kan ook dat je dat niet hebt... Uitsluitsel vragen en na een week als je weer beter bent, krijg je de uitslag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het beste gewoon een weekje wachten, als je dan nog ziek bent naar de dokter gaan. Mexicaanse griep gaat meestal ook vanzelf over na 'n week en je kunt er niks zinnigs aan doen, behalve uitzieken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou kunnen, maar het kan ook een gewone seizoensgriep zijn of (met de symptomen die je noemt nog wel het waarschijnlijkst) een ander, onschuldiger virusje.

In ieder geval is het niets om je direct zorgen over te maken. Als het na een kleine week niet voorbij is, of als je meer dan een dag of drie hoge koorts (> 39 graden) hebt, bel dan even de dokter.

Let verder in verband met het braken goed op dat je niet uitdroogt. Drink daarom veel sap, water, eventueel (kruiden)thee en (extra goed om vocht aan te vullen wegens het zoutgehalte) bouillon.

Voldoende drinken is veel belangrijker dan voldoende eten, als je een paar dagen niet zoveel binnen kunt houden, gebeuren er geen rampen. Probeer wel wát te eten, al is het maar een appel of wat crackers. Niet zozeer vanwege de brandstof, maar omdat wat lichte maagvulling paradoxaal genoeg kan helpen tegen misselijkheid en braakneigingen.

Overigens, in de volgende gevallen is het zeer onwaarschijnlijk dat je griep (Mexicaans of 'gewoon') hebt:

- Als je geen koorts hebt. Er is sprake van koorts als je temperatuur hoger is dan 38 graden.
- Als de symptomen geleidelijk zijn komen opzetten. Kenmerkend aan griep is dat je meestal héél snel ziek wordt, binnen een paar uur van volledig gezond naar hondsberoerd.

Wat het verder onwaarschijnlijk maakt dat je griep hebt, is dat je niets zegt over spierpijn.

Overigens misschien geruststellend: wat in de volksmond 'een griepje' heet, is over het algemeen géén griep, maar een veel onschuldiger virusinfectie. Je kunt dan nog steeds best beroerd zijn, maar het is minder ernstig, en gaat vaak sneller over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn optiek geldt: Geen koorts geen griep.

Dan heb je last van de manflu (zoals Engelsen dit uitdrukken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mexicaanse griep, trapt onverwachts bij je een deur open en komt bij je binnen met grof geweld, hevige spierpijn, koorts, misselijk , overgeven, vaak diaree.
Dit alles kan gebeuren binnen en kwartier.
gebeurd het allemaal wat rustiger, dan is het een andere virus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee je moet ze allemaal hebben.
Hoofdpijn
Moeheid
Hoesten
Keelpijn
Buikpijn
Diaree
Koorts.
En als je je bed niet uit kan...