Waarom is mijn bloedsuiker nuchter hoger dan voor het slapen gaan?

Na 19:00 uur niets meer gegeten, alleen water gedronken. 'S avonds 4,9 nuchter 8,2.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Het is belangrijk om je te realiseren dat hormonen (insuline en glucagon) de belangrijkste factor zijn die bepalen hoe hoog je bloedsuiker is. Eten heeft daar maar beperkt invloed op, want de hoeveelheid suiker in je bloed is werkelijk minimaal -reken maar eens uit hoeveel suiker er in je bloed zit, en welk percentage dat is van de hoeveelheid suiker/koolhydraten die je binnenkrijgt als je een bak chips met een glas cola achterover slaat.
tinus1969