ik heb geen rechte rug ik loop zo beetje krom en ik wil kei graag een rechte rug en ik wil geen operatie doen iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraag was al eerder gesteld: http://www.goeievraag.be/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/lichamelijke-klachten/loop-recht-hou-volhouden.352927. Er zijn toen al heel wat interessante antwoorden gegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt naar een ceasar of Mensendiecktherapeut.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@bmwlol, loop je niet rechtop omdat je er niet aan denkt of is de rug van nature gebogen?
Dat maak wel verschil voor een therapie. Een chiropractor kan ook goed werk doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HUP naar de dokter.
Laat eerst je rug eens goed onderzoeken en neem dan het advies
van deskundigen.

Antwoorden (3)

Je kunt oefeningen doen om met een rechte rug te leren lopen:
- met een bezemsteel onder je armen door en achter je rug langs jezelf dwingen om rechtop te lopen
- strak tegen een deur aan gaan staan, door je knieën zakken, en je dan weer omhoog drukken. De deur is dan de gladde plank waarlangs je oefent om je rug recht te heouden.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je een video sturen zo da ik het kan zoen ?
Amadea
9 jaar geleden
Nee, dat kan ik niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een minnetje van mij. Dit lijken me slechte adviezen. Als ik de vraag zo lees is het een fysieke afwijking, de rug zelf is krom. Als je daar op deze manier mee omgaat kan je erg veel rugklachten krijgen. Je probeert de, ik denk aangeboren, vorm van de rug aan te passen... Slecht idee!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Plus voor als het geen aangeboren afwijking is.
@bmwlol, misschien heb je iets aan deze site.: http://www.trendystyle.net/psyche/houding.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik doe ook van alles, mijn vriend zegt steeds rechtop lopen, maar ik heb een hele ronde rug, en het is heel moeilijk om rechtop te lopen, doe het ook vaan met een stok tussen de schouders lopen, maae idd krijg ik daar erg veel rugpijn door, dit is idd bij mij aangeboren
Pilates met/op apparaten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga naar de dokter en vraag een verwijzing voor een Mensendieck therapeut. Daar leer je heel goed hoe je met je spieren moet werken. Aanrader!