Hoe verwijder je het beste een hele kleine teek?

Bij een hele kleine teek is het het volgens mij onmogelijk hem er met een tekentang uit te halen zonder hem te pletten. Tenminste, het aanbevolen "pak de teek achter zijn kop vast" lukt dan echt niet. Is een tekentang dan nog wel veilig, en zijn er andere/betere manieren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Wij doen het thuis weleens met een heel fijn pincet (geen gewone). Daar lukt het bij kleine teken meestal wel mee. Verder kan een tekentang gebruiken meestal ook wel!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb nog nooit een teek gehad die zo klein was dat ik hem niet met een tekentang kon verwijderen (en ik zit rond de 100). Ik draai ze er altijd uit, dat is nog nooit mislukt, hoewel ik begrepen heb dat er nu wordt geadviseerd de teek met een rechte beweging er uit te trekken. Voor draaien is het voldoende dat je gewoon het lijf van de teek vast hebt.